Visa ett inlägg
Gammal 2023-03-04, 09:54   #13
Iceland
 
Icelands avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 123
Standard

V75-1 5 KING OF EVERYTHING. Spets och skoryck. 19%. Favoriten tror jag får dödens och jag tänkte köra ett lås med den men då har jag inte råd att gardera som jag vill i de andra avdelningarna så jag chansspikar för spelvärdet.

V75-2 1, 3, 6, 8, 12. Det här loppet hoppas jag på skräll i så jag chansar bort de två mest betrodda. Jag tror en del på 8 S.G.MISTRAL som går barfota ffg och 12 SPITFIRE P.C. som är obesegrad barfota bak.

V75-3 5 CHAPUY. Spets och skoryck. 53%. Jag tror Åke får bestämma i ett lugnt tempo och då blir han svårslagen.

V75-4 1, 2, 3, 4, 5, 9. Det här loppet tyckte jag var svårlöst så jag målar på. Jag har ingen riktig feeling för favoriten så jag hoppas på en skräll här. Spår 1 brukar inte vara lätt att vinna ifrån enligt Jens statistikanalys. Kanske 5 FIGHTER SIMONI?

V75-5 2, 7, 9, 11, 12. Här funderade jag på att spika 9 FABULOUS PELLINI men den har bakspår på 1609 auto. Hade den haft spår 5 så hade jag spikat den men nu försöker jag fälla den istället. Kanske kan 11 NINA GINTO eller 12 BREEZE smyga med i rygg på favoriten och få bra draghjälp? Risken är att favoriten får dödens ganska omgående och då har den en bra chans.

V75-6 2, 6, 8, 9, 12, 13. Här tänkte jag spika 6 BAHIA eftersom jag tror den får spets och den rycker skorna, men detta är ett stolopp med tillägg och här hoppas jag på en skräll. Varför inte 12 ATHENA FACE som går barfota ffg? 2 ESS MAHATMA får ett fint lopp på innerspår och rycker skorna, det kan bli intressant också.

V75-7 5 GOLDEN BOY SISU. Spets och skoryck. 18%. Det här loppet är lite lurigt med många jämnt spelade och då brukar spets vara avgörande. Jag är inte helt säker på att nr 5 får spets men chansen borde vara rätt så bra. Alternativet är massgardering, vilket jag tycker är bra att ha i sista avdelningen men jag hittade ingen bättre spik.

1x5x1x6x5x6x1 = 900 rader = 450 kr

Så ser mina tankar ut just nu. Jag funderar på att göra ett till system där jag spikar 9 FABULOUS PELLINI i V75-5 och kör ett lås med 5 och 6 i V75-1. 6 BAHIA i V75-6 kanske kan vara värd en chansspik också. Det finns så många spikförslag så jag borde lämna in några V5:or också.
Iceland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat