Jag har 0 (NOLL!!) förståelse för att ATG kan fortsätta med att lägga ordinare V75 utanför Sveriges gränser. Helt jävla bedrövligt enligt mig! Nu är det som det är..
En snabb söndagskoll på Momarkens tävlingar.
Avd 1. 3140v med tillägg. Detta känns upplagt för 12 Ble du Gers! Startar visserligen med 60m tillägg men han ska bara runda övriga. En bra propp för 8 Starbec's A.TO Z som står 20m bättre till men känns missgynnad av körspöförbudet. En formlös 13 Lionel värsta hotet?
Avd 2. 2640a klass II. Danskarna brukar ju vinna en del lopp när V75 flyttar till Norge.. Dags här för 2 Gibson S.H med duktige kusken Nicklas Korfitsen? Når han ledningen så blir han svårtuggad. Gjorde det fantastiskt bra på Åby i Dec och vann till synes obrukad. Visserligen mot enklare motstånd men med det intrycket fastetsat på näthinnan.. Blir 7 Sandokan storfavorit igen? 3 Gucci Line är ingen dålig häst, nu med ett lopp i kroppen. 12 Cheeky Doc och 10 Ozak Vivantis om vi ska blanda in bakspår.
Avd 3. 1640a brons. 2 The Baron vann enkelt senast på V86 när luckan kom, värre emot nu! 4 Red Hot Roadster gjorde det fantastiskt bra mot tuffare motstånd samma dag. 11 Castor The Star sopade banan i sitt bronsförsök senast! Med framspår hade det bara varit att banka in.. Jag hoppas innerligt att 1 Skate Trix blir favorit! Visserligen ett lopp i kroppen och visst spetsläge men detta vinner inte Frode.
Avd 4. Kallblodslopp 2140v med tillägg. 8 Brenne Røn är nog omgångens bästa spik trots bakspår på start. 14 G. Jerken värst emot?
Avd 5. 2140a Diamantston med spårtrappa. Jag hoppas att 7 Listas Marion blir bortglömd! Magnus Jakobsson styr mot ledningen, kommer han dit så har jag svårt att se henne torska. 12 Precious Lane och 8 I.D. Exellent värst emot.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: ricBLo636 (+5)
Senast redigerad av KalleKlut den 2023-03-13 klockan 00:00.
|