Visa ett inlägg
Gammal 2023-03-21, 10:11   #2
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18043
Standard

Efter gröt surr Dan före Dan.

Ganska öppna och spelvänliga lopp. Många svårbedömda vinter tränade filurer som visar upp sig i vårvädret och tassar barfota om banan tillåter.

V86 1) 5 Heart Of Steel Distansgynnad filur som vädrar vårluft. Måste bevakas i lämpligt motstånd.
6 Tycoon Conway Hall Gamlingen gillar oxå distansen. Dessutom barfota. Härlig 13 åring, pigg och fräsch som en unghäst efter 100 starter i eliten.

V86 2) Nordisar. Brrr. Jag chansar med bakspåren i första hand. 11-12-13-14.

V86 3) 1 Demone D’asti Ingen märkvärdig häst men jag jag har hört stallkvitter från en Hstd fågel. He,he.
4 Digital House Dagens superstänkare. Det finns stallfåglar på Åby oxå. He,he.
Ok jag rekommenderar dock gardering men mina två förslag kan åtminstone vara plats kandidater.

V86 4) 1 Lawrence Boko Är min första häst. Men kanske lite onödigt stor favvo i nuläget.
5 Golden Cresent får en stänkarvarning. Smyg form och dessutom skoryck. Sjöström vinner med det mesta nuförtiden.

V86 5) 6 Västerbo Tramp Är väl hästen att slå ?
1 Heart Of Courage Hänger med i det flesta tempon och visst är det OS på Åby ?

V86 6) 1 Ove Palema Välstammad Palema filur på väg mot vårformen och tuffare uppgifter typ Rikstoton.

V86 7) 3 Carna Solero Lite svårbedömd efter paus och dessutom lite ojämn. Men Uttrarna brukar trivas på Åby.
9 Coco Line Vi tar väl klychorna : Flemming åker till Sverige…………
Och : Står bra inne på sina Danske pengar . He,he. Har ni hört det förut ?
Psst dessutom Flemming läge. He,he.

V86 8) 5 Kalle Taxam Distansgynnad filur till härliga 5% i nuläget.
2 Nugget och 9 Global är väl värst emot.

Onsdags dragen
Psst risk för blött och lurigt banunderlag på båda banorna. Minus för barfota gynnade filurer !

V86 1) 4 Niky Flax 6% Svårbedömd rackare. Gått bra i tuffa gäng hela vintern. Kanske lite minus med skor. Men bike och 1640 är mumma. Ok måste ha flyt men farlig med smygresa och inte fel med en stallkompise i fältet.

V86 2) 7 S.K.’S Ariel 5% Mjölet brukar ha Nordisarna iordning. Ok inte varit som bäst i vinter men står bra inne och kanske hittar vårformen.

V86 3) 9 Mateo Di Quattro Spännande årsdebut. Har några G i raden men har nog fått bra vinterträning. Bra stallinfo och Uttrarna måste bevakas på favoritbana Åby. Championaten hägrar.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-03-22 klockan 09:38. Anledning: Onsdags dragen.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat