Visa ett inlägg
Gammal 2023-03-23, 11:28   #8
ExtremtRik
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Jahaja.

3.3 M har adderats till jackpotten sedan starten.

14.7 miljoner i total omsättning isåfall om jag inte räknat o tolkat fel när jag räknar att 22.5% av omsättningen adderas till jackpotten så länge ingen har 13 rätt.

Det kan ta sin tid innan jackpotten faller ut eftersom sannolikheten ligger på 1 på dryga miljarden med det mest sannolika utfallet i varje match (med viss variation givetvis).

Edit: Min tidigare kritik var grundad på alltför optimistiska gissningar om mottagandet/omsättningen, verkligheten visade sig vara en faktor 15 värre än mina vildaste aningar. Lite kul att jag som visade mig vara en sådan absurd optimist blev kritiserad för min kritik .

Hur mycket har de rökt på där ute på ön när de skapade/konstruerade "Fullträff"?

Jag kan sammanfatta det hela med att "folk" inte är jättefärtjusta i antal-mål-spel på en match så varför skulle de gilla 13 matcher av sådant?

Sedan är antalet matcher uppenbart taget med Tipstjänsts gamla monopolsucce stryktipset som förlaga. Bara det att de tycks ha ignorerat de kalkyler de måste ha gjort på sannolikheter.

Att folk inte kan räkna vet vi sedan tidigare, Stryktipset hade enligt hörsägen från början(?) 46% återbetalning, numera 65% plus eventuella stulna pengar i jackpot.







Senast redigerad av ExtremtRik den 2023-03-23 klockan 11:44.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat