Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-19, 07:52   #5
Damphousse
 
Damphousses avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 1004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Om oddset börjar gå upp så lägger jag en minnesanteckning i datan och kollar oddset vid jämna mellanrum för att försöka träffa vid piken.

Håller inte med om att avstå för en eventuell skada. Om man antar att marknaden justerar oddsen korrekt efter en skada så återstår ju samma EV som tidigare bara att oddset är ett annat. Jag vet ju inte heller hur viktig rekaren anser att just denna pjäs är så därför litar jag på att det jämnar ut sig i längden. Hellre ett EV+ och ett EV- som slutar i rekarens ROI än inget spel alls.
Du har rätt i att väntevärdet mycket väl kan visa plus i det långa loppet i sådana situationer förutsatt att marknaden korrigerar oddset korrekt.

Du pekar ju dock på ett antal problem med detta förhållningssätt. För det första är det tidskrävande att bevaka oddset för att träffa peaken. För det andra kommer ett osäkerhetsmoment in i bilden. Du vet som sagt inte hur stor vikt rekaren lägger vid enskilda spelares deltagande. Du måste därför själv bedöma huruvida oddset efter justering är korrekt. Frågan är om du som ryggare kan eller vill göra den analysen?
Damphousse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat