Visa ett inlägg
Gammal 2023-04-17, 08:03   #113
Sputnik2012

Sputnik2012s avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2755

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack!

Updaterar tråden med att tala om hur man skaffar sig en edge.
Eller snarare hur jag gör.

Först samlar jag ihop strategier som är framgångrika enligt spelare och som rekommenderas av en välrenomerad yrkesspelare.
Men det är inte tillräckligt, utan strategierna ligger i en mapp på datorn.

Sedan plockar jag ut en ur mängden som jag tror kommer passa min trading personlighet.
Och eventuellt även väga in att jag vill att metoden använder match odds market för större omsättning.

Nu är det dags för att samla ihop data och stats.
250+ minium matcher som uppfyller odds kriteriumet.
Sedan sållar man varje match genom att kolla form.
Efter det har man 100/200 matcher kvar.

Då är det dags att köra varje match i simulatons programmet och köra trading som om det vore på spelbörsen.
Efter 100/200 spelade matcher så har man förhoppningvis en positiv ROI.
Och kan nu spela med riktiga pengar eftersom man har en fingervisning som är baserad på en solid grundconcept.

Finner ingen anlending till att köra genom 1000 lagda simulerade spel.
När metoden är beprövad enlight rykten och med en solid rekommendation av en yrkesspelare.
Då utgår man ifrån att det finns en viss sannings halt i all detta.
Men för att få lite kött på bena och en slags validering så genomgår jag denna process.

Det är inte enkelt, det tar tre timmar att samla ihop 40+ matcher och spara dom i word.
Så det tar några dagar och några sessions för att samla ihop all data.
Sedan tar det ytterligare flera dagar att kolla igenom form för varje enskild match och är betydligt mer tidskrävande en första momentet.

Räkna med en måndad minimum.
Och så är det dags för simulationen och köra varje enskild match.
Där man kan räkna med ytterligare en månad.

Summering:

Det tar minst två månader av research för att skaffa sig en fingervisning till en pontentiell metod som uppvisar en positiv ROI efter 100/200 lagda spel (trading).

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat