Väldigt trevlig omgång med bästa ban-kombinationen på Onsdag, kul!
Axel Ruda avd 4 kan väl vara den säkraste V86vinnaren på förhand i spelets historia? Jag kommer inte på ngn som hat bättre förutsättningar iaf, procenten får man vara tacksam på om den stannar på under 85% nästan.... Bara att spika och gå vidare.
Johan U har ju 2 väldigt bra chanser i Vinci Nice avd 1 och Yara Dream avd 7... håller stallformen i sig kanske man kan spika båda, och lägga strecken i övriga lopp. Dumt att spika en av dem känns det som, vid sviktande stallform eller en dålig dag för Lill-Unter så lär ju båda svika isf...
Känns som alla identifierat avd 2 och 3 som de med svagaste favoriterna, korrekt så. Här finns intressanta motbud och jag kommer inte strecka ngn av favoriterna, schas!
Avd 5 känns spontant som Humanity Pellini blir väldigt överspelad, möter mycket bättre hästar nu, ej säkert med spets och vid eventuella omstarter gynnas de där bak kraftigt! Gardering krävs här.
I avd 8 ska ju melby Imperial ha väldigt bra chans tycker jag, trodde den skulle bli mer streckad, och spetskörning mellan 2 4 och 6 gynnar den bara ännu mer.
Absolut möjlig att spika den med.
Omgångens överstreckade, förutom ovan nämnda favoriter, måste ju vara nr 7 Escama avd 7... måste rekordsänka rejält här, svårt spår, flera invändigt som är snabbare, 1,3,5 bland annat. Även om alla de skulle släppa (tveksamt på 5an väl?) så kan ändå 6 vara före 7 och ta över.. nej allt över 7% på den är överspel, schas!
Se upp för nr 2 Mook i det loppet, kraftigt förbättrad senast!