Visa ett inlägg
Gammal 2023-04-27, 16:50   #3
Efterhandaren
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 736
Sharp$: 12933
Standard

Tidiga Tankar och Funderingar


Bra klass på Örebro omgången och höga startpoäng. Men Speedway banan är ganska lurig för kuskar och hästar och piken är en önskeposition.

V75 1) 1 L.L.Labero Ok spår 1 är ju erkänt klurigt på Örebro men hästen är snabb och tar nog piken om Robban laddar. Men det kan bli trötta ben till slut.
3 So Far Away Ås Kenneth har det ganska tufft med sin tränarrörelsen men kanske kan få ytterligare en efterlängtad Rikstotovinst med hästen. En distansgynnad rackare.
6 Filippa B.J. Kommer från vinst på distansen i årsdebuten. Och Kontio/Tinter är väl lite av ett dreamteam Light.
7 Parvenue Djuse pojkarna är alltid luriga och det kan löna sig att bevaka ekipaget. Dock lite svårbedömd. Hästen var grym förra året.
9 Illfindmywayhome Tja bakspår på Örebro och kort distans dessutom lite osäker filur. Men Örjan är Örjan. Börjar hitta vårformen.

V75 2) Klass 2 är ju som vanligt Klass 2 ! Dessutom 2640 och volt !
4 Vision Of Gideon Som ni vet brukar jag bevaka Martinsson o Jepson.
Och det lönar sig faktiskt ibland. Hästen är lite av en vinnartyp och dessutom skoryck f.f.g. aviserat Men spår 4 i volt är inget kul
6 Jackpot Kommer från övertygande vinst men lite tuffare emot här tror jag. Visst är det en befogad favorit men som sagt ganska bra motstånd. Psst Nuncio hästarna brukar leverera.
7 Isac Journey Gick bra i skymundan senast och är nog lite distansgynnad.
Jorma har vunnit med hästen förut. Spännande 3% are i nuläget
10 Working Class Hero Stark och rejäl. Westholm har stallform och Björn har hittat vinnar gnistan i sulkyn. Se upp.
12 Kaxig In Kommer från topprestation i årsdebuten som tvåa i Klass 2 försök med lika läge samt distans. Ok har lite spralliga Ready Cash gener och behöver tur från läget men felfri är nog Johan med på linjen.

V75 3) 8 Zacon Gio Här kommer Gulingen med en distansgynnad topphäst med 18 mille på kontot. Ok formen är väl lite svårbedömd men årsdebuten avklarad och Gocciadoro brukar ha starthästarna iordning när han kommer till Sverige.

V75 4) 3 Hipster K Hästen har knallform och bra läge. Sedström är en grym kusk i min värld. Kan vara chansspiken. Psst Sebastian K gener i hästen.
Men måste nämna två stänkare.
8 Lozano Di Quattro Tredje gången gillt ? Ok surt läge men här finns det mycket spring i benen.
10 S.G. Mistral Tog äntligen första vinsten senast efter 19 försök. Varför inte en repris ? Ketchup effekten ! Visst är det den där Örjan som kör ? Kan få ett överpacat lopp kört rakt in i gapet

V75 5) Härlig Silverdivision.
1 Zaffiro Jet Ok luriga spår 1 på Örebro men hästen duger normalt i klassen. Dessutom är ju Westergaard och Korfitsen ännu ett dreamteam i min värld.
3 Laradja Wrijthouth Conny bara vinner och vinner med sina fina travare.
30% som kusk Kan vara chansspiken.
6 L.A. Boko Står lite hårt inne men Wäjersten vill nog va med i striden.
Hästen har hög grundkapacitet.
7 Hipster Am Toppfin Muscle Hillare som haft lite otur. Bör nog bevakas trots spåret.
8 Falcon Eye Stark och rejäl. Farlig vid överpace. Går hela vägen.

V75 6) 10 Zeudi Amg Jag satsar på Gulingen igen. Årsdebuten avklarad och offensive Alessandro kommer nog tuffande i spåren direkt. Smack.

V75 7) 13 High On Pepper Dags för femte raka. Ok 14 tuffa hästar emot men på sin favoritdistans är hästen grym. Psst dessutom dreamteam varning här oxå Melko o Kontio
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat