Visa ett inlägg
Gammal 2023-05-04, 09:22   #3
Efterhandaren
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 728
Sharp$: 12910
Standard

Torsdagsdragen


De börjar dra ihop sig till veckans Travfest på Åby. Mina Torsdags funderingar går så här.

V75 1) Högklassigt 5 års lopp och 2640. Jag är nog inne på gardering typ 5-6 st.
Formhästen 9 Mellby Jinx känns lite missgynnad av bakspår och 2640 ?
4 Kentucky kommer med ett G i raden. Startgalopp senast.
1 Edibear 7% och 6 Power Doc 11% är mina torsdagsdrag. Två starka och rejäla travare som gynnas av distansen. Båda har gått låga 12 tider på distansen.

V75 3) Klass 2 är som bekant Klass 2 och som vanligt garderings vänlig och öppen tillställning.
12 Jonathan Star 8% kommer med tre raka men är väl lite bortlottad. Och behöver hjälp med tempot. Är dock en stark rackare som tål att tuffa på i spåren.


V75 5) 3 Dallas Känns som torsdagsspiken till härliga 28%. Jorma ”söör” till spets och där är det nog hästen att slå.

V75 6) 3 Hidalgo och 10 Kingen känns som ett ganska stabilt men lite tråkigt lås. Bakom känns det vidöppet. 2-6-7-8 i första hand.

I de övriga avdelningarna är storfavoriterna Joviality och San Moteur samt 1-2-3-4 i Kungakannan är väl ett beprövat recept av flesta förhands bagarna. Och det känns väl ganska troligt att den kakan blir perfekt.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat