Visa ett inlägg
Gammal 2023-05-22, 08:48   #13
Sputnik2012
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 712
Sharp$: 2710


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Idag skumma jag igenom en trading community där en medlem dela med sig av ett köpt material och jag gilla båda strategierna och bestämt att någon av dom kan eventuellt bli en del av min portfölj med min nuvarande strategi med 20.72 ROI.

Bestämt att dela med mig av resultaten och om det blir en lyckad utgång så kommer jag dela ut strategin eller strategierna till den som vill ha.
Men kommer inte öppet dela med mig, för att internet är fullt av skumrask och vill att endast sharps medlemmar tar del av materialet.
Så det får bli via PM.

Börjar proceduren nu med att knappa in odds/stats i simulations programmet.
Uppskattar att jag ska har 100+ i slutet av Juni månad.
Kör med samma upplägg som tidigare, genom att använda top tio ligorna, samt sommar ligorna.

EDIT
Ryan från BTC nämnde att han använt sin huvud-metod under ett årtionde utan några större förändringar.
Och han förespråkar att man håller sig till en huvud-metod till en början innan man börjar titta runt efter nya alternativ.
Inom aktie trading finns ett liknande förfarande där man kör trading med endast en aktie, en liknelse.
Och en känd investerare sa att tre till fyra bra investeringar motsvarar tjugo sämre med diversifiering.

Så slutsatsen är att jag ska samla på mig två till tre metoder jag gillar och kan gå in i djupet på och förstå alla vinklar och vrår.
Stanna där och nöja sig med det utan några ytterligare utsvävningar, utom kanske någon enstaka experimentell lusta att kolla in nytt.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2023-05-22 klockan 09:17.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat