Visa ett inlägg
Gammal 2023-05-23, 18:22   #7
Gotland
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6374
Standard

800m bana och sommar brukar betyda att det är svårt att hinna ikapp ledaren. Så lösningen idag borde finnas i främre träffen i de flesta av loppen åtminstone och med två GIGANTISKA favoriter så kan det ju bli riktigt kul om vi lyckas välta båda dessa. Jag ger det åtminstone ett försök.

Vi börjar bakifrån. Här tror jag det står mellan favoriten 4 Langelands Gnisten (som nog har rätt vettig chans) och 7 Troll Tundra som kanske kanske kan ta sig till spets.

Tänkbart lås?

Spetsar inte 4 Ian BR i femte? Kanske rent av kan vara en chansspik i omgången även om jag gillar 6 Randemar RD sedan tidigare. För visst blir BG fast invändigt??

Fjärde har en megalampa i ett lärlingslopp. Det innebär gardering ÄVEN om favoriten varit bra tidigare. Får bli ett gäng bakom här.

I tredje är jag lite inne på att BG lurar upp dem på läktaren ändå. Men bakspår är sällan enkelt och även om startrusningen tar musten ur många där framme så ska loppet bli helt perfekt för att man ska hinna fram. Vetetusan om man vågar spika. Tidig emot är 7 Commodoro Play samtidigt som barfota/bike på 5 Being Jolly känns aktuell från bästa spåret.

I andra kanske BGs lampa 5 Chimi är överlägsen men till nästan 80% så vill jag nog gardera. Här behövs nog ett gäng om favoriten kommer bort sig.

Första är jämnspelat och då kanske man ska försöka ta ställning. Jag tror 3 Wilhelm Tell har god chans att leda detta runt om OM inte Jepson får för sig att svara spets alltför länge. Blir körningen för utdragen bjuder man in tilläggshästen 10 RK Queen och kör man fram i tid där finns fart nog att ro hem detta.

SVÅRT!

Tur det är tid kvar att bestämma sig på!

Lycka till!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat