Onsdags fundering.
V75 1) Känns mer och mer som ett tvåhästarslopp.
1 Following Bra läge, Björn upp och Nuncio vibbar. Visst luktar det spets och slut.
7 Periculum Får nog traska i dödens och Örjan nöjer sig nog med andraplatsen i försöket.
Övriga njaa. Det är väl Ipren mannen som oxå siktar på final men från spår 8 är det ganska svårt att vinna på 1640 i detta motstånd.
V75 2)
2 Game Brodde Så här Dan före Dan lockar det att chansspika .
Hästen är grym i ledningen och Hustle samt Xanthis har väl lite tveksam dags form.
V75 3)
2-4-5-6-7. Välstammade Puro uppfödningen
Staro Mack Crowe är min första häst efter grymma insatsen senast. Kan oxå vara en chansspik.
V75 4)
13 Ultra Violet Läcker märr där Eklund skördar frukterna efter Falsigs försiktiga matchning under 3 och 4 års säsongerna. Endast galopp emot.
V75 5)
4 Destiny Effe Åter i Sverige efter ett halvår i Italien. Verkar ha gått framåt rejält och ännu en grym Gocciadoro häst som varit i Goops träning som 3 åring. Bold Eagle gener i kroppen.
V75 6)
1-2-3-4känns nästan helgarderat
V75 7)
9 Yuvaraj är mitt drag i loppet. Visat stabil form och att han hör hemma i V75 konkurrens.
12 Esperit Sisu är oxå härdad i tuffa gäng och verkar gå på alla distanser men kanske inte provat 3140 ? Får loppets Stänkarvarning.
14 Ferrari Sisu Ännu en grym Sisu häst. Hästen är dock lite ojämn men grym när han fungerar. Distansgynnad Ferrari.
Torsdags Funderingar
V75 7) Känns mer och mer som dagens öppnaste lopp i min värld. Ok en topptrimmad
Ferrari med nya tändstift och sommardäck kan vara blåvinnaren. Men jag vågar nog inte spika så han vinner säkert.
2 Dubai Kronos är en tuffing som står emot länge om felfri.
Men tyvärr har han typiskt spralliga 4 åriga Ready Cash gener som kan fortsätta spöka innan han mognar.
15 Holy Water Är nog lite bortglömd ! Hästen har gått bra i tuffa gäng och går 13 tider på distansen. Ecce är en ganska stabil kusk och Malmqvist kan träna häst. 3% och 25 ggr pengarna känns som ett attraktivt spelvärde. Mitt DD drag.
10 Indy Rock och 13 Toto Barosso är typiska outsiders. Johan ligger lågt i förhands snacket men Uttrarna på hemmaplan kan löna sig att bevaka.
Måste nämna
5 Let It Be V.P. oxå kan dock hästen för dåligt men Bakker säger att han är grymt distans gynnad och kommer från vinst på distansen. Dock betydligt enklare motstånd. Tja Varenne är ju morfar ! Hm åttonde streck i så fall.