Tja trav norr om Dalälven är ju inte min likör. Många kluriga och svårbedömda filurer både i sulkyn och framför. Men idag har vi busväder på västkusten. Kraftiga regnskurar och höstmörker inbjuder till kurande i travfåtöljen efter en rejäl portion Havrekli gröt. Mums.
Vädret inbjuder till att försöka hitta dagens stänkare

Typ Global Welcome.
Allmän Filikrums. Light.
V86 1)
1 Kagan Låter som kaka på skånska men betyder kanske något helt annat ? Hästen har skaplig form och Lennartsson går framåt som Catch driver och tar för sig mer och mer i loppen. Mes kusk stämpeln är på väg att suddas ut.
2 Denver Gio duger gott i Silver och Gulingen har en stabil kusk i vagnen.
5 Devils Tongue gick bra ifjol och lunkade in en halv mille. Möter kanske lite för tufft motstånd men Sandra är en duktig driver och fixar nog fina pengar med sin egen ägda Devil.
V86 2)
2 Ektara Lennartsson får förtroendet igen. Fixar han volten kan det räcka långt i som vanligt kluriga 15 hästars stolopp med 3 volter.
Eftermiddags tankar Det lutar väl åt ett antal omstarter och det fixar nog inte Ektara.
8 Vilja T.Y.C. får bli mitt förstahandsval istället. Ganska travsäker märr och spår 3 är ju en fördel. Ok vinner inte så ofta men motståndet är väl lite enklare än tidigare stolopp typ finaler.
V86 3)
7 Klack Vidar Har jag snöat in på. Står illa till och körs väl på chans i detta motstånd. Kan nog passa rutinerade nordis kusken perfekt.
V86 4)
5 Admiral As är väl bästa hästen men flera vassa ekipage med hungriga kuskar ger nog Örjan en match.
7 Global Welcome har fått några Visby lopp i kroppen och Båten vässar upp med barfota o bike. Ok hästen är väl inte som förr men med lite pace på loppet kan skrällen vara ett faktum.
V86 5)
4 Never Mind’em Tja Kilas - Redén och 110 lax i förstapris. Smack. Dessutom en grym Propulsion filur mellan skalmarna. Svårslagen storfavorit.
V86 6)
7 Bokli Rapp N.O. Kennet K kommer med två enkla segrar i tuffa gäng i bagaget.Lutar år tredje gången gillt.Finfin travare och mysig kusk/tränare.
V86 7)
6 Danao Degli Dei MAD och Gulingen igen. Mycket bra Klass 1 häst. Fick för tuff resa senast.
V86 8)
3 Chestnut Har fått snabba pengar på sig men klarar sig bra i Brons. Distansgynnad rackare med bra läge. Känns som ett stabilt spikförslag.
Jägers Raket
10 Rackham - 4 Longgone River - 12 Rossi Garline Christoffer gör nog Ö - vik resan i angeläget ärende. Låter oförskämt optimistisk trots två sura lägen och har nog hästarna iordning. Jag stöttar med platsraket.