Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Tjena Strappa.
Tja smaken är som baken. Du verkar gilla JP upplägget. Så bra för ATG och deras marknadsföring.
Min grund filosofi när det gäller allt spel är att potten för resp. omgång skall nollställas och delas ut. Punkt slut. Typ gårdagens 7 rätts pott ska naturligtvis höja 6 och 5 rätts potterna. Eller rent av delas ut på 4 rätt i denna svåra omgång. Visst är det upp till var och en att stå över spel i ATG med sitt tveksamma JP upplägg men alternativet utländska spelbolag där vinsterna plöjs ner i skatteparadis är inget bra alternativ.
ATG bolagets olika JP upplägg inom travet har varit en nagel i ögat som stört mig hela tiden. För övrigt vill man ju stödja Svenska ATG som genererar mycket pengar till travsporten efter att höjdarna slickat i sig sina fantasilöner.
Jag vet mycket väl att min bojkott är ett myggpiss i Atlanten. Men det är en principsak att inte stödja ett bolag som flyttar pengar hit och dit för att locka till extra spel vissa omgångar. Bjuder in stora utländska datasystem istället för att stötta gräsrötterna som troget spelar oavsett JP eller inte.
Tack för ordet / Jackpotthataren.
|
Helt obegripligt för mig hur du kan komma fram till den slutsatsen faktiskt.
Jag hatar Jackpot.
Men så länge ATG har de regler de har så är det inte vidare smart att föda icke-Jackpot-omgångarna. Och desto smartare att enbart utnyttja extrapengarna som någon annan samlat ihop.
Det enda som kan få ATG att ge upp jackpot-tänket är att omsättningen sjunker ordentligt i icke-Jackpot-omgångarna. Dvs det är dessa man ska bojkotta.
För att få ATG på andra tankar är överkompensering det enda man kan göra. Om tillräckligt många agerar på det sätt som reglerna ger incitament för kommer det att leda till att det slutar att fungera.
För övrigt har jag skrivit om alternativa omfördelningar av potterna här på sharps många ggr och du är definitivt något på spåren.