Visa ett inlägg
Gammal 2023-08-01, 10:05   #3
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18043
Standard

Tisdag 1/8 - Solvalla - V64 mm

Lite efter gröt surr Light.

V64 1) 3 Francesco Zet Tråklopp som inleder V64 med endast 5 hästar till start Jag tycker 8 hästar borde vara minigränsen i alla travlopp. Men 80 lax för ett träningsjobb är väl helt ok. Stortränarna borde sluta gnälla på prispengarna. På Solvalla gödslas det med pris pengar både söcken och helg. Typ dagens V64.
Psst Francesco har ett grymt CV lunkat in nästan 1 mille per start och har 71500 startpoäng. 21 starter 19 vinster. Helt ok för en 5 åring.

V64 2) 6 Global Dependale Har pausat länge men Djuse pojkarna brukar ha starthästarna iordning. Dessutom har jag ett gott öga till Global hästar. Lite som Hålerydare (som nästan alltid bevakades) när jag började spela på trav på stenåldern.

V64 3) 10 Mister Kabuki Lite svårbedömd efter galoppen senast men felfri är han nog med på stregen. Högklassig treåring.

V64 4) 2 Gloster Gladiator Står bra inne på alla sätt och Benzon är en rutinerad lirare i detta korpgäng. Min första häst.
6 The Eagle kommer med två raka dock i enkla Arvika gäng. Dessutom ganska orutinerad kusk.
10 Fade To Black Ås Surt läge men hästen har gått bra i skymundan i tuffa gäng. Lite pace på loppet så kanske. Står perfekt inne på kronan.

V64 5) 5 Coral Coger Ganska öppet bakom storfavoriten men miljonären är härdad i tuffa gäng och Skoglund har kuskform och är nog inte lätt att växla.
Radar upp 12 tider.
Psst 12 Loke Sancy är min super stänkare

V64 6) 1 Titania Hills Här snackar vi bättre än raden. Ok står hårt inne och har aldrig vunnit på 16 försök men snart smäller det. Tävlat i (för) tuffa gäng.
Kom igen Uffe.
5 Ektara Robban har lite smygform på stallet. Stabil seger senast.
11 Wonderful Tonight Bakspår är oddshöjande men Walman brukar ha sina 3-4 års märrar i bra författning. Spännande Magic Tonight märr. Dessutom Smyg Örjan läge.
Efterhandare
10 Rosemaries Tile Hm Walman tycker det är den bättre hästen av sina två och han brukar ha rätt. Ganska stabil och travsäker för att vara 4 årig Ready Cash märr. Såg fin ut senast.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-08-01 klockan 18:49.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat