Visa ett inlägg
Gammal 2023-08-07, 16:59   #3
Gotland
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6374
Standard

Börjat kika på kvällen nu.

Vid en första anblick finns det lite olika lösningar på kvällen. Gäller som vanligt att gå rätt men omgången känns inte helt enkel att komma rätt på!

Är det läge att spika direkt i första?
Nu när Maggan ströks pga hosta så känns loppet svårlöst och med tre betrodda känns det läge att antingen gå kort eller ta många. Första tanken är att MaD kommer passa bra på 1 Cool Kronos. MaD serverar alltid hästen ett bra lopp och även om 5 Gerben blir en svår nöt att knäcka (för man sitter väl i ledningen här?) så avslutar CK vasst. Kanske läge att ta ställning?

Alldeles för lågt spelad är annars 3 Myse d'Erpion med BG på hemmaplan...

Även i andra finns läge att ta ställning då jag tror att andrahandaren 8 Maximize'em har vettig chans till seger. Vettiga motbud saknas dock ej där främst norska 10 TimetoshineBonanza känns kul. Glöm ej 12 Loke Lovebite som ska gå barfota och har LoveYou som farfar!

I tredje kanske man ska spika Carre då det är monté och här har man inte ens blivit favorit än på spelet. Märkligt i mina ögon även om 7 Selfie Brodde varit bra. Finns dock flera roliga i loppet (1,3,4 bl.a) så det blir nog gardering ändå.

Fjärde har jag ingen lösning på än. Men det lutar åt många. Sätter nog Benzon först ändå så här dags.

I femte verkar ALLA gå på Olga men jag är inte så sugen på det. Inte än i alla fall. Går nog ledigt över 25 innan spelstopp. Förvisso är Örjan ljusår bättre än Ville MEN skrikhästar är sällan min grej. Kan 2 Ad Astra vara skrällen att ta med? Bike och barfota idag!

Hittar man inte någon spik förrän i slutet så kan man ju alltid gå på 2 Lexiton Zon. Kort lopp och spetsläge låter väl vettigt MEN det finns faktiskt lite kul bakom här med... Både 3 & 6 kommer från seger!

Nåväl, lycka till!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gotland den 2023-08-07 klockan 17:01. Anledning: Benzon
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat