Visa ett inlägg
Gammal 2023-08-08, 10:04   #1
Efterhandaren
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 724
Sharp$: 12902
Standard

Tisdag 8/8 - Solvalla - V64 mm


Brr busväder på Västkusten idag. Stormbyar på 20-25m och regn är dagens väder prognos. Och den stämmer faktiskt bra so fare.
Då passar det ju bra att kura i travfåtöljen. Solvalla omgången ser svår ut i min värld. Vimlar av okända och orutinerade både två och fyrbenta deltagare.
Jag försöker hitta dagens stänkare i kluriga loppen. Och med det upplägget brukar ju favoriterna vinna har jag en viss erfarenhet av. He,he.
Men jag spänner bågen med struten inom räckhåll.

Dagens Stänkare XL

V64 1) 6 Glosters Gladiator 5% Benzon och D.Persson är en spännande komb och hästen är nog lite på G. Persson har testat Rikstoton ett par ggr i sommar. Benzon är en rutinerad driver som kör flitigt nu igen efter några års Time Out.

V64 2) 5 Letthecowboysride 3% Kommer från en bra prestation från omöjligt bakspår senast. Agnes är en rutinerad hästtjej för sin ålder och ger nog proffskuskarna en match. Duktig både som kusk och i Monté.

V64 3) 4 Icebreaker Sisu 11% Lillgustav och Widegren är oxå en bra komb. Danne W. har trappat ner sin rörelse och tränar ett fåtal hästar ihop med Håkan B och Gustav. Hästen är bra iordning, läget är bra och motståndet överkomligt. Smack.

V64 4) 8 Say No More Zaz 11% Välstammad 4 åring som verkar ha hittat stilen efter tveksam inledning på tävlandet. Kusken är grymt orutinerad och kör endast ett par lopp om året och det är naturligtvis ett aber. Flera tuffa Rikstoto kuskar emot. Dessutom tufft läge men ”fega pojkar får aldrig kyssa ……..”

V64 5) 8 Timotejs Megabyte 9% Fick ett staket brott senast efter 4 raka.
Hästen har varit sjuk, pausat 2 månader och naturligtvis svårbedömd. Surt läge här oxå men hästen har hög grundkapacitet och kusken går inte att klaga på.

V64 6) 2 Caabo Lavello 7% Mika och Petri har samma modersmål och verkar trivas bra ihop. Hästen är väl lite svårbedömd i ganska öppet lopp med orutinerade hästar. Men har ett lopp i kroppen efter paus och står bra inne på alla sätt. Dessutom både Maharajah och Varenne gener i kroppen.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat