2 spel till imorgon (kan ev. bli ngt/ngr fler under eftermiddagen/kvällen):
Schweiz, LNA
SAV Vacallo- BC Boncourt
SAV Vacallo-11, 1.909, pinnacle
2.5u
Jag har bedömt spreaden till -13/14, dock är som alltid bollen rund, men Vacallo har imponerat trots skador, man roterar endast på 7/8 spelare. Men man har gjort det riktigt bra hittills, även om man inte har kunnat rå på de 2 stora dominanterna i ligan. Man har en sammansvetsad trupp där alla jobbar för alla. Sist lagen möttes på Boncourts hemmaplan i oktober, vann Vacallo med 51-83 (Vacallo var alltså bortalag). Tror inte på ngr sådana siffror idag, då Boncourt har förbättrats sen dess. Vacallo bör dock på hemmaplan ta detta med minst 13-14 pts. Det är inte mkt marginal till den ursprungliga spreaden, men jag har räknat med marginaler i bedömningen, då Vacallo mkt väl kan vinna detta med en 15-20pts under normala omständigheter.
Italien, Lega A
Montepaschi Siena-Angelino Biella
Angelino Biella+12.5, 1.91, gamebookers (finns även 1.90 på bet365)
2.5u
Montepaschi vann i veckan mot "Mighty" Regal Barcelona, dvs regerande EL-mästarna. Dock ska man komma ihåg att Regal saknade Basile, samt sist men inte minst Navarro. Regal förlorade igår även mot Caja Laboral i ACB-ligan. Montepaschi har förutom ligan en viktig match i EL igen nästa vecka borta mot Cholet. Montepaschi var förra årets dominant i Lega A, där man för det mesta vann sina (hemma) matcher med minst 20pts. Denna säsong har man dock bytt ut en hel del av truppen, hittills i ligan har man vunnit alla matcher utom en, dock har man spelat tight i de flesta matcher:
2010.10.17 Vanoli Cremona 68 : 71 Monte Paschi SI
2010.10.24 Monte Paschi SI 93 : 82 Premiata Montegranaro
2010.10.30 Varese 87 : 86 Monte Paschi SI
2010.11.07 Monte Paschi SI 91 : 87 Eldo Caserta
2010.11.13 Cantů 72 : 75 Monte Paschi SI
Biella å sin sida har spelat två bortamatcher, 1-1, man vann mot Caserta borta med 87-91. Inga skador rapporterade i ngt av lagen, dock kan jag tänka mig att Montepaschi kommer att rotera en del då man antagligen kommer vilja att spara på en del spelare. Montepaschi kommer med största sannolikhet vinna detta, dock ser jag spreaden på 12.5 som ngt för hög, och spelar därför Biella+12.5.
Senast redigerad av Gb den 2010-11-21 klockan 15:13.
|