Visa ett inlägg
Gammal 2023-08-26, 14:54   #23
KalleKlut

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 20280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Tack för tankarna Kalle, du är en av dem jag läser med mest intresse på Sharps.
Några spontana reflektioner:
1: Håller med om att Örjan borde vinna och jag gillar alltid att spika i avd 1. Men klurigt med både Bergh och Wäjersten bakom bra hästar. Max utgång för mig.
3: Är verkligen Månlykke gynnad av långt längre?
4: Kit Crown tidig för mig med. Lurigt dock att det kan bli hundra omstarter för den lär väl laddas.
5: Jag har svårt att någonsin tro helhjärtat på OAL. Hobart mkt tidig. Men tycker de hintar att de var besvikna förra starten. Fenix Brick och No Limit känns tidiga här också. Favoriten måste få det svårt.
6: Vidöppet. Många verkar helgardera. Jag anstränger mig för att ta ställning i stället. Better är även min susare här.
7: Finns det någon rimlig chans alls att det går utanför de två giganterna? De flesta verkar överens om att det iaf är Borups som är aktuell.
Fint resonemang

1. Som 2 Comes With Age sett ut med maxad utrustning så tror jag att det är upplagt för sos. Det ENDA motbudet är om 5 L.A.Boko är för bra i dödens.

3. 1 Månlykke A.M har fin statistik över längre distanser. Kusken (Melander) är väl ingen stjärna men bör hitta ut om han inte till och med håller upp ledningen. Absolut en rövare när J.O.P har många fina hästar i loppet. Viss risk för att dom gör allt för att stänga in honom men när hittar man Månlykke till 25% med 2 lopp i kroppen

4. Visste man att loppet gick iväg i första försöket så hade jag spikat 7 Kit Crown. Men den "risken" är väl minimal haha.

5. Det har blivit mycket snack om 1 Maybach W.F och 7 Hobart, vi får se hur det artar sig. 3 Reshevsky är stänkaren!

6. Håller med om att det är vidöppet! 5 Denco's Rioja är ett femårigt sto men från ledningen kan hon bita ifrån sig bra. Finns risk för släpp om 8 Gatling (eventuellt också BTN) snabbstartar.

7. Jag ser det som "omöjligt" att det går utanför dom två!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat