Visa ett inlägg
Gammal 2023-08-31, 08:17   #3493
BrakZen
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 543
Sharp$: 757
Standard

Nästa steg


Det är ju svårt att inte nämna programmet när det jämförs med ett system som PowerPlay, Butragino och jag jobbar med. Dessutom är känslan att "fingret" inte bidragit jättemycket i tråden...

Nåväl fairenough det finns ju en separat tråd för programmet men ett sista omnämnande i sammanhanget kanske kan tolereras?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kära Adel, Präster, Borgare, Legitemerade laboratorieassistenter samt övrigt löst folk!

Det aktuella systemet UM 8-3 med tolva vid 4-5 U-tips skapas på 1535 rader med programmet.

På programmets hemsida kan man läsa "När du letar du efter ett reduceringsverktyp bör du tänka på detta.", följt av något vinklade råd. Jag skulle vilja lägga till att det är viktigt att systemen som skapas är bra, "jämför gärna inlämningskostnad och vinstchans med befintliga system". Betalar du dessutom någonting för att få tillgång till systemen?

Kanske kan nästa version av programmet bli bättre. Vi håller tummarna och därmed lämnar åtminståne jag programmet Helgardering tills en bättre version finns tillgänglig.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag, PowerPlay och Butragino presenterar en variant på 1120 rader. UM 8-3-1120 kan laddas ner här:https://www.mediafire.com/file/gs08g...-1120.wga/file

Tack för gott sammarbete PowerPlay och Butragino!
Kod:
U-tips       13   12     Chans
------------------------------
5             -    2    896/3584   25%
              -    1   2688/3584   100%

4             1    -   1120/8960   12,5%
              -    1   7840/8960   100%
------------------------------
Eventuellt kan utfallen med 2 tolvor minskas men inte radantalet. Där har vi gått i mål. För 12:a vid 4 U-tips krävs 1120 rader när man bara lägger rader vid 4 U-tips. Här får man dessutom 12:a vid 5 "på köpet". Inte så illa.

Edit
Kanske man ska klämma in Bosse i sammanhanget då hans UM 8-3-224 utgjorde grunden i systemet även om endast 144 rader ur systemet används. Dessutom användes SharpsGar flitigt vid selektering/förkastning av rader.

Senast redigerad av BrakZen den 2023-08-31 klockan 12:45.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat