Visa ett inlägg
Gammal 2023-09-08, 15:04   #1
Efterhandaren
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 727
Sharp$: 12906
Standard

Fredag 8/9 - Romme/ Kalmar - V64 Express


Lite Fredagssurr

V64 1) 5 Happy Go Pepper är jämn och säker och har nog lite smygform. Gått ett par vassa sprintlopp på slutet. Spelvärd tredjehandare. Olga från spår 4 i volt är definitivt en favorit fara i min värld.

V64 2) 6 Kondor Dream Står perfekt inne och fixar nog volten. Rosleff går framåt med stormsteg som kusk. Distansgynnad rackare som trivs på Kalmar. En felfri Blue Boy Face och Mommert kusen Beachcomber är väl värst emot men loppet känns vidöppet.

V64 3) 3 Odin O.K. och 10 Borkvinn S.K. känns som ett skapligt feglås men Nordisar är Nordisar. Dessutom har båda isbjörnarna många G i raden.
Helgardering är väl säkrast

V64 4) 2 Brescia vässas med barfota och bike f.f.g. ! Succé eller fiasko ? Den som lever får se.
4 Greenhills Dancer Lillgustav upp bakom storfavoriten. Onödigt stor i min värld.
8 Fairplay Hästen har form men byngligt läge. Men hästen är ganska startsnabb om Nordström trycker på gasen direkt.
11 Cheops har pausat lite men har ganska mycket spring i benen och är nog med på stregen.

V64 5) 2 Wings Level är svårbedömd efter låång paus. Men Djuse pojkarna åker nog till Romme i angeläget ärende.
4 Coffey Gått anständigt från kluriga lägen. Debut på tre varv.Men Jorma upp känns intressant.
7 Reshevsky Haugstad är ofta med och krigar i loppen med hästen men har lite svårt att få till styrningarna och att sätta nosen först. Första årsvinsten hägrar. Varför inte idag !
8 Kash Keeper Stark och rejäl travare och kan vara chansspiken. I synnerhet när jag föreslår gardering
11 Håna Am Kajjan har springspår med urstarke Melko hästen med Scarlet Knight gener. Känns som en farlig outsider. Widell är inte blyg och ger oftast hästarna chansen.
14 Turenne Tufft läge men Troels har kusk och stallform och vinner lopp i parti och minut trots endast 12 hästar i stallet. 5% är ett bra spelvärde.

V64 6) 6 Bowler Day Chansspik. Fredrik P. verkar hittat rätt med hästen efter mycket galopper och strul. Sätter dessutom upp sin rutinerade efternamns namne som driver. Klokt val.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat