Haderian Hadera. Dagens Snoddas surr.
V75 1)
7 Sayonara har väl en straffspark här med 4 mille på kontot, springspår och bra form. Wallin har ju dessutom knallform på stallet.
10 Digital Class Tuff märr som kämpar på i stenhårt motstånd utan att ledsna. Ok vinner nästan aldrig. Knappast idag heller men 7-10 är ett bra TV spel tycker jag. Stona står sig bra mot ganska tveksamma silverhästar.
V75 2) Klass 2 är Klass 2 !?
2 Kluster och 12 Sparkey’s Dream är mina måstestreck men det är nog ett garderingslopp.
V75 3)
9 Mellby Jinx Spår 9 är oddshöjande men Wäjersten har en distansgynnad filur som är med på stregen med lite flyt från bakspår.
V75 4) Nordisar är Nordisar.
3 Farmpilot och 15 Järvsö Kurt är måstestrecken. Bakom känns det öppet. Gamle utskällde Melander kanske ger belackarna svar på tal ?
V75 5)
2 It’s Peppertime Derbykvals vässad och Jorma har sitt favoritspår.
6 Keep Gamble Derbykvals kandidat här oxå men tog sig en gunga i kvalet. Och det är trots allt ingen plus. Men 62% aren lunkar väl hem detta.
Eller ?
V75 6)
9 Celiaz Mika o Alessandro är ju mitt nya dreamteam. Ok gulingens hästar är lite ojämna men normalt vinner Mika med 10m. Märren är ju trots allt Varennare
V75 7)
3 Global Dash Hästen har lunkat in nära 700 000:- i år och kanske snart slår i taket. Men bra läge, kort distans och Uffe vid rodret är super intressant.
5 Lozano Di Quattro kommer från seger och gynnas av distansen. Har dock matchats stenhårt senaste månaderna. Hm lite för stor favorit i min värld.
7 Mizai Vi måste ju ha en stänkare oxå. Stabil och trav säker häst som gått bra i skymundan hela året i ganska tuffa gäng.