Visa ett inlägg
Gammal 2023-09-15, 16:50   #2
Efterhandaren
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 734
Sharp$: 12931
Standard

Favoritomgång ?


Är tidiga spelarna rätt ute så vimlar det av chanslösa hästar typ 0 till 3%. Typ halva startfälten. Men det går nog att hitta fynd ?
Mina fredags funderingar med mest troliga, några roliga och några enstaka otroliga förslag.

V75 1) 1 Excusez Moi är hårt betrodd men med få voltstart försök i sitt CV. Hm lite vinna eller försvinna i min värld.
2 Dylan Dog Font Riordan blänkaren är oxå tveksam i volt. Dessutom spår 2. Hm lär nog försvinna direkt. Synd för det känns som en spännande häst i klassen. Men jag har haft fel förr. Hösten 87 tror jag det var
9 Olga Utca är en hedersmärr som inte påverkas av startmetod, spår eller motstånd. Går ut och gör sitt jobb helt enkelt. Ok motståndet blir ju tuffare och tuffare när pengarna strömmar in.
10 Filippa B.J. Sprintmärren provar medeldistans för första gången i år.
Jorma har dessutom klurigt bakspår men det kanske är säkrast när det vankas voltstart.

V75 2) 8 Luv You Shermer. 13 Portofino. 15 It’s Peppertime känns nästan helgarderat.

V75 3) 7 Perkins tuffar på i loppen och Wäjersten har vässat upp diesel motorn på toppvarv. Slog ju bra hästar som Decathlon och Ringo Adobe senast. Dessutom Nuncio avkomma. Grym tävlingshäst som funkar bra i aveln.

V75 4) 2 Extreme A.F. Fixar Grundman volten kan det räcka långt i klurigt lärlingslopp. Dessutom skoryck aviserat !
12 Without A Doubt Står lite hårt inne på tillägg men har mycket spring i benen.

V75 5) 1 Mud Hill Derbyvässad men klurigt spår och tufft emot men Adrian är inte blyg ger nog hästen chansen. Spets och slut om inte bensinen tryter.
8 Danao Degli Dei Tufft läge men både Mika och hästen är startsnabba.
Står bra inne i klassen.

V75 6) 1 Lilly Avant Klurigt stolopp där helgardering kan löna sig men det blir ganska dyrt. Lilly har visat fin form senaste starterna och kan vara med på stregen. Men visst finns det flera tuffa rutinerade märrar i fältet.

V75 7) 1 Comes With Age och 2 Iceland Falls blir väl med rätta hårt betrodda på läge och distans.
6 Laradja Vrijthout är alltid svårbedömd men är häst och kusk på rätt humör kan dom vinna med 10m.
7 Dear Friend Mångmiljonärskan gör spännande debut för topptränaren Wäjersten. Ok pausat länge men ger Erik märren rätt resa är hon en grym spurtraket. Nästan oslagbar. Psst dessutom Orlando Vici gener.

Tja ganska mycket favoritsurr. Men nu är det slut på surret och även min fredags Dry Martini. God tur ni som lirar. Jag står nog över. Hm, tja, kanske ett litet chanssystem. Jag vill ju stödja travsporten trots att det är ATG som skummar av grädden av spelpotten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+10)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-09-15 klockan 16:53.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat