Visa ett inlägg
Gammal 2023-09-15, 19:46   #5
bosseguldheden
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2910


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gott & blandat

I avd 1 är i princip bara två hästar spelade. Voltstart och enligt statistiken 40% risk för omstart. Det känns som ett taktikfel att inte gardera med några bra från bakspår.
1-2-9-10 får räcka. Både 9 Olga Utca och 10 Filippa B.J. är ju löjligt lågt streckade.

Avd 2:
13 Portofino är mitt förstaval. Att Ohlsson kör istället för Larsson är väl ett plus? Felfri ett vinstbud. 8 Luv You Schermer har ju varit väldigt bra i år. Nu både skoryck och jänkarvagn. All In?

I avd 3 spikar jag 7 Perkins som var dagens skrikhäst senast. Bakspår då och nu nerstruken ett hack. 26% är helt okej på en chansspik.

Avd 4:
Lärlingslopp där jag tar ställning för de två mest spelade. 6 Future Sox och 7 Ferox Brick har de bästa spåren och de bästa kuskarna. Sen, mot min vilja, tar jag med 1 Minou Båven. Chanslös enligt mig, men princip är princip. Alltid 1:an i voltstart.

Avd 5:
Hade gärna spikat 1 Mud Hill som fått kuskförstärkning men vågar inte avstå 5 Dubbio Amletico. En femma på auto kort blir jag illamående av att lämna utanför systemet.

Avd 6:
Här sammanfaller min princip med hästen jag tror mest på. 1 Lilly Avant spikas.
Erik "voltstart" Adielsson har chans att leda detta från start till mål.

Avd 7:
Spännande platsutveckling här. Två troliga; 1 Comes With Age och 2 Iceland Falls. Dessutom lägger jag till två skrällar; 5 Idomenio Sisu och 7 Dear Friend.


Alltsammans i denna godispåse för endast 96 kr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+10), pojmonen (+5)
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat