Citat:
Ursprungligen postat av shasha
Många intressanta tankar. Nu lärde jag mig en hel del nytt.
Med "signal" avses att tränare är ute för att ge hästen lopp, inte för att vinna. Och som bekant kan inte tränare gå ut och säga det rak ut till spelarna då kravet är att köra för bästa placeringen, inte tt ge hästen lopp.
|
Jag kanske svamlar om Bills påstådda hetsighet, lugn på Eskils och laddar han inte idag blir han väl inte het heller.
Dock är han väl som bäst med lite tempo och ryggar.
Nä jag låter mig influeras av Berglund och Björn i Björnkollen (
som bekant(?) betyder Björnkoll noll koll och under påverkan av alkohol, så kallad basvrakslingo
https://www.betydelse-definition.com/Bj%C3%B6rnkoll) och köper spets på Borups Victory, samtidigt som jag befarar ett släpp till Hail Mary men så det där med vem som siktar på nästa lopp, är väl mer Örjan som sysslar med sådana avancerade upplägg.
På Bill känns den risken som noll procent men samtidigt, antingen körs det om spets eller inte och i det senare fallet får han väl en ofrivillig preparé, dvs inget tempo?
Hail Mary kommer från form och då är nog inte en månad lika illa som om det varit en normal comeback. Det som brukar fattas är en aning tempostyrka och sådant har Hail Mary i överflöd.
Inte säker på att jag gör något system men på ett litet chansspikar jag 6 Borups Victory medan ett större utskrivet är förargligt att missa på sannolike 8 Hail Mary om man har bra utfall i tidigare lopp, således A 6 B 8. Jag ser sannolikhet i Hail Mary med tveksamt värde.