Visa ett inlägg
Gammal 2023-10-06, 16:29   #1
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4122

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lördag 7/10 V75 Boden

En rolig omgång, dessutom ingen Redén/Örjan att ta hänsyn till

Avd 1:
4 HEAD RUN är favorit och det kanske är rätt men jag vill ändå gardera då det finns tunga slitare där bak. Får nån av dem en bra resa kan den visa sig ha styrkan att spurta hem det hela. Tar med 10 H.C:S CRAZY HORSE som brukar gå bra från bakspår. Även 11 THE OAK L.A. med duktiga hemmatränaren Hanna Olofsson kommer med på min kupong. Måste väl ha större chans än 2%? Sista strecket till 12 CHITCHAT som har lopp i kroppen nu och högst startpoäng av alla.

Avd 2:
Många plus på en häst gör att jag tar ställning. Spik på 5 JAMIE SISU. Har SPÅRET, 5 auto kort och Salmela är Bodens bästa tränare som dagen till ära hyr in Ulf Ohlsson som kusk. Mycket bra spik till 17%.

Avd 3:
Hemmakusken Sandra Eriksson kör 2 STÅLVIKTOR som ju har 20 m till godo på värsta motståndarna. Vill kanske ha med nån till, men vem? Har ej bestämt mig. Får se vad Jens säger.

Avd 4:
Veckans stora skrikhäst 11 OLLY HÅLERYD ska med men jag vill gardera med 2 COUNTRY HOME. Salmela/Forss är en livsfarlig combo på Boden. Det borde lossna snart för den här kusen som ännu aldrig har vunnit.

Avd 5:
Ett silverlopp med ruggiga kusar. Berghs form pekar uppåt och likaså Eriks. 1 LAREDO BOKO är given. Favoriten 3 DEVILS TONGUE kan leda från start till mål. Toppas nu med barfota och jänkarvagn. 5 LINDYSMUSCLEMANIA trodde jag skulle bli favorit men den är nere på under 30%. Vågar jag inte spela utan. Men hade gärna haft ännu fler.

Avd 6:

En något blek gulddivision. Jag hittar bara två som jag ens vill ha med. 4 ROME PAYS OF och 7 AXEL RUDA. Hade jag haft större kassa hade jag kanske tagit med 12:an oxå. Men tufft läge där.

Avd 7:
Omgången avslutas med allas spik, 3 LUV YOU SCHERMER. ALLA ANDRA ÄR SKRÄLLAR!!! Därför känner jag mig nödd och tvungen att plocka med 4 ALWAYS FACE. Den gillar långt och nu rycker man skorna som vid senaste vinsten. 2%. Även 6 IL CAPITAO MEARAS kryssar jag för. Spetsvann näst senast på lång distans från samma startspår. 1%. Sen avslutar jag med ännu en Salmela/Forss-häst 11 DJANG LIMIT som kommer direkt från seger. Kan skrälla till slut

Det borde väl kunna inbringa lite kulor? Frågan är vem jag ska ta med ytterligare i kallblodsloppet?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)

Senast redigerad av bosseguldheden den 2023-10-07 klockan 14:09.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat