Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan
Först kommer innovatören, sen kommer imitatörerna och sist idioterna.
Warren Buffet
Låt dom varva sin system så många gånger de vill, favoritspelarna pröjsar allt som vanligt ”the ”whole f... ATG shebang”, nu som då, som de alltid gjort.
De har bara inte fattat det, inte ens när när får full pott på något mångvarvat tillsammansspel.
Att våldtas ekonomisk, ligger inte för mig, så därför avstår jag hoppa på något
mångvarvat tillsammans-spel på V86 el V75, som skojarna på ATG så ivrigt flaggar för.
|
Om det ändå vore så enkelt Jajjan.
För mig handlar det inte om några andelar som jag köper själv eller ens att de som köper varvningsandelarna blir lurade. Om det hade varit så enkelt att de bara bidrar till poolerna utan att påverka på något annat sätt så hade jag naturligtvis bara låtit allt pågå så länge de bara orkar.
Men så enkelt är det ju inte.
Bland de "vettigt varvade systemen" döljer sig även brant spelade mångvarvade lappar som när de träffar rätt totalt snedvrider utdelningen. De "vettiga" varvningarna å andra sidan siktar inte alls lika högt och dessa är bidragsgivarna.
De branta varvningslapparna tillför alltså extremt mycket volatilitet ( och varians ).
Och detta riskerar du att påverkas av när som helst och precis när du minst anar det utan att du ens haft ett embryo till tanke på att köpa sådana andelar.
Det är absolut inte så enkelt att det inte är något att bry sig om. Men det är det ( uppenbarligen? ) många vanliga ( och i övrigt kunniga? ) icke-andelsköpande spelare som inte har förstått.