Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Nej. Inte alls rabattspelare som bekymrar mig längre. Och egentligen inte att de kan göra lite som de vill med antalet system per spelare. ( Det har aldrig varit på den punkten som det funnits några tveksamheter. )
Jag menar varvade andelsspel som är alldeles för brant spelade. Så brant spelade att de, när de råkar träffa, ensamt helt snedvrider allarättsutdelningen.
Begrepp som väntevärde och varians är inte hämtade från finansbranschen. Däremot har finansbranschen helt korrekt tagit dem till sig och använder dem hela tiden eftersom det går att beskriva ungefär hur "fladdrigt" utfallet kan vara jämfört med vad som kan förväntas långsiktigt. För travspelare kanske det verkar som det handlar om att addera någon slags märkvärdighetsfaktor. Men det var inte meningen. Däremot tror jag inte att det gäller lika mycket för de som även spelat mycket poker och granskat och nagelfarit sina resultat.
Och återigen. Om man tror att man inte riskerar att påverkas bara för att man själv inte köper varv-andelar så har man inte tänkt hela varvet runt.
|
Nu börjar det bli lite väl många grodor.
Statistik är grunden till hela finansvärlden.
Gissar att du haft din utkomst annorstädes.