Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-21, 23:24   #12
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av goose Visa inlägg
Att rygga är bra mycket svårare än vad det låter, åtminstone om man vill ha en anständig avkastning.

Kan utöka mitt påstående om att ta det försiktigt med tunga slashningar till att säga att ta det försiktigt med rekare som har "tillräckligt många" slashningar. Luftpengar är helt enkelt att föredra tills man kan vara "tillräckligt" säker på att dom oddsen man kan få tag på är vinstgivande. Detaljrik bokföring är ju också att föredra så man verkligen kan skära bort den delmängden av spel som inte är vinstgivande. Problemet här är ju dock att få ett tillräckligt stort sample. Att komma fram till att odds som har slashats från 0.01-x.xx har gett 1xx i ROI är ju fint, men det säger ju inte så mycket om spelen i utkanten av intervallet. Är ju också en fråga om hur petig man egentligen vill vara. Att man ryggar extrema oddsdrop kanske tillhör ovanligheterna i vilket fall det har en minimal effekt på kassan. Å andra sidan, om man bryr sig om att omsätta till 101% ROI ska man ju samtidigt undvika att omsätta till 99% ROI.

Håller med ZZ om att omsätta till 101% är bättre än att inte omsätta alls. Problemet här är dock att även om man har bevisat att dom senaste 500 spelen har varit vinstgivande finns det ju ingenting som säger att nästkommande 500 också håller en ROI på 101%. Nu kan man i och för sig lägga ner alla bettingprojekt eftersom man inte ens kan säga med 100% säkerhet att någon som har 120% i ROI efter 500 spel kommer fortsätta vara vinnande i längden. Däremot tycker jag personligen att det kan vara skönt med en säkerhetsmarginal. Att en ROI på 101% ska braka igenom strecket på de nästkommande 500 spelen och därmed hamna på minus är ju trots allt mer troligt än dito på 120% ROI.

Försöker inte att förespråka mitt sätt att se på slashninghar här egentligen, vill bara säga att det kan vara på sin plats att undersöka rekaren innan man hoppar på tåget. Eller så är jag bara trött. God afton.
Nej självklart har du helt rätt i att statistiken blir lidande av att inte ha den statistiken. Samtidigt skulle samplet bli så litet om de var splittat så jag gjorde det enkelt för mig när jag valde funktionen. Jag är ganska säker på att en hel del av de spelen faktiskt saknade värde men att de med värde övervägde detta.

Vissa rekare ger ju procent-värderingar så då kan ju det vara en bra måttstock.

Och jag håller med dig om att det aldrig går att förutsäga framtiden med en rekare. Nu har jag aldrig (stort ord men inte så lägne jag minns iaf) följt någon som redovisat 101 som sitt ROI men väl personer med 103. Men jag resonerar som så att visst finns det en chans att han går back men eftersom ROI trots allt är 103 så är det större chans att det håller sig över 100 än under... Hellre följa två rekare på 103 som efter det redovisar 98 och 108 än att inte följa någon av dem...

Men en annan intressant fråga:

Majo med din regel om 110 % hur gör du i det fall du följt en rekare med låt säga 111 % som sedan efter en dålig vecka ligger ner på 109 %. Slutar du då följa honom, väntar tills han är över igen eller fortsätter följa honom hursom?
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat