Visa ett inlägg
Gammal 2023-10-31, 09:01   #1
Efterhandaren
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 759
Sharp$: 13108
Standard

Tisdag 31/10 - Axevalla - V64 mm


Gröten satt som en smäck och travfåtöljen väntar. Härlig trav vecka med 3st V64 tävlingar i rätt ända av landet. Inbillar mig att ha lite bättre koll på hästar och tränare i närområdet. Axevalla banans underlag är lite vanskligt på höst, vinter och vår. Regn och rusk verkar hålla i sig idag oxå. Ingen fördel för barfota hästar.

V64 1) 4 Mirasol Flygmaskiner från USA är alltid svårbedömda. Första starterna Svensk miljö är som att spela på trav. Klurigt. Men jag tror Preben har fått en undantagshäst i stallet.
Debuten senast blev för tuff men idag är det rätt distans och behagligare motstånd. Ekipaget är nog med på stregen.

V64 2) 5 Rocca Tiger M.G. Känns som rätt förstahäst. Stabil och säker dock utan att glänsa.
2 Bys Googoo Star Micke J har favoritläge och är ett måstestreck på min kupong. Dessutom härliga Googoo Gaagaa Gener i märren.

V64 3) 1 Georgia Am Spets och slut ? Tja kanske men upploppet kan bli extra långt idag. Missgynnas nog lite av distansen och ev taskig barfotabana.
5 Benita Winner gillar jag skarpt. Ok missgynnas möjligen oxå av lite blött underlag. Vi får hålla koll på värmningar och banunderlag.

V64 4) Vidöppet lopp i min värld så antagligen vinner favoriten
11 Knut Rapid Prickar Björn springen kan han sitta i spets efter kurvan men hästen är inte helt rumsren.
6 My Great Pretender Gått bra i enkla gäng på slutet efter en stökig början på karriären. Luring om felfri.
4 Vikens Cashflow Ännu en hemmahäst. Tog första vinsten i enkel omgivning senast. Bättre läge idag och kanske repris ?

V64 5) 6 Farfars Dream Högklassig travare som går på alla distanser.
9 D.J.Spritz Jämn och säker i enkla gäng.
10 Kadabra Dream Vi tar väl klyschan: bättre än raden ……måste ju ha en 1% oxå

V64 6) 6 Mustang Racer Stark och oöm. Tål en tuff resa. Känns som en ett spikförslag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linfre (+25)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat