Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-22, 16:01   #22
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Med risk för att röra till tråden slänger jag in en fråga till:

Om en rekare med säg 110% över 800 spel går in i en svacka/förlust-streak.

Fortsätter ni att rygga eller tar ni en paus för att vänta in att han kommer ur svackan?

Om ni tar en paus, vilka kriterier har ni?

Ex: Ta en paus efter att hans X senaste spel har en roi på Y

Vad har ni för X respektive Y?
Hade tänkt att svara på det här redan på ditt tidigare svar angående svackor men tar det nu istället.

Förresten är jag ny på forumet och borde kanske låta de som hängt här längre svara på dina frågor istället men det kliar lite i fingrarna ibland... Passar på att be om ursäkt för min svenska grammatik som ibland blir lidande av att jag pratar och skriver på engelska i vanliga fall.


Angående om att fortsätta rygga:

Jag ser ingen som helst anledning att sluta följa rekaren om man skulle förlora några spel på raken och sjunka under din gräns för ROI. Det handlar bara om normalfördelningen och jämnar ut sig i längden. Slutar du reka honom och börjar igen senare kommer du troligtvis i längden ha samma ROI som jag som följde honom även när det gick ner med skillnaden att jag har omsatt mer och därmed har mer pengar i fickan.

Jag skrev i någon tidigare tråd att om värdet i spelen påverkas av en bad-streak så är det snarare åt det positivare hållet då spelaren kommer bli än mer nogrann i sina analyser.

Mitt råd är att följa de du har bestämt dig för att följa säsongen ut och sedan utvärdera om du vill fortsätta.
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat