Klev av redan i avd 4 när MAD startgalopperade med Give Me Five NO, sen släppte Jorma
ingen över bron och favoriten brakvann.
Hankypanky Pinkman ströks ner till spår 5 och gjorde processen kort med mina 4 streck
2,3,4,5, uppenbarligen helt oberörd av det pågående ekonomiska kaoset hos stall Rede’n.
Att behöva oroa sig för stallets framtid, samtidigt som man skall hålla stallets alla hästar i
tävlingsskick vecka ut och vecka in, kan bli övermäktigt även för en demontränare som Daniel Rede’n, jag tror fortfarande att vi kommer att se att turbulensen i stall Zet kommer
att påverka hästarnas prestationer framöver.
Det vore nästan konstigt annars, när ett helt livsverk som stall Zet hänger på gärsgårn.
Rörelsen auktioneras ut av Kronkalle i sin helhet eller i stycken, Brixton Medical sätts i konkurs och frågan är hur KK ställer sig i ägarfrågan ang stallade hästar?
Vilken jäkla soppa.
Gissar att:
Ågerup hävdar att han inte var skattesubjekt i Sverige när han sålde Restylean för miljarder,
jag tror honom, inte missar man att kolla upp något så basalt inför en försäljning av ett patent och bolag. Länsstyrelsen kollar hur mycket du vistats i Sverige under kalenderåret samt om du har någon fastighet i Sverige som skulle kunna stryrka att du inte är utflyttad.
Då riskerar man dubbelbeskattning, som i fallet Ågerup.
Ett jäkla slarv från ekonomiska rådgivare och att inte Ågerup
kollade ett varv till innan han tröck på säljknappen, är en rimlig gissning.
Att tillser att man tillsynes är utflyttad och verkligen är det under ett kalenderår när man
planerar att sälja av beskattningsbara tillgångar, kan omöjligen tillhöra den högre skolan hos
ekonomisk expertis.
Minns porrkungen Berth Milton, som klev i samma klaver som Ågerup och eftertaxerades med drygt en miljard, när han sålde sitt porrimperium.
Länsstyrelsens ifrågasatte om han verkligen var utflyttad efter konstens alla regler och rätten
kom fram till likt Ågerup att försäljningen skulle beskattas i Sverige och vips hade han en
skatteskuld på en dryg miljard.
Ett ofattbart slarv och inget annat, när det handlar om så stora avyttringar.
Att båda faller på hemvistfrågan är enl ofattbart, när så stora summor står på spel.
”En liten tuva fäller stort lass.” heter det gamla ordspråket.
Båda hemma- favoriterna levererade i avd 4 och 8 och då var jag brakborta med 4 sexor.
Nya tag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Efterhandaren (+5)
|