Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-22, 17:41   #23
RobinD
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Så spelen krockar ofta? Annars förlorar du ju rättså rejält mycket omsättning om du har vettiga rekare inom den "genren" i övrigt. Om de väljer samma spel borde det väl vara vanligare att de ligger på samma sida då båda trots allt plussar i längden.

Angående surebetet så kan du ju inte de det som ett enskilt fall. Vi pratar inte om 100 % förlust eller 10 % förlust. I det faller utköpet landar på 90 % tillbaka så snackar vi 10 % förlust eller rekarens ROI över flera spel av samma sort.

Kan ta ett räkne-exempel:

Spelare A och B har 110 % i ROI. A lirar X till 1,95. Du är snabb och får samma odds. B lirar sedan Y till 1,95. Förutsatt att båda är lika bra har spelet i längden 50 % chans att sitta och därigenom kvittar det om du safar ur med ett surebet eller låter första spelet ligga rörande ROI, dock så är ju lägre omsättningen att föredra till negativ ROI vilket gör att du väl bör avstå spel nummer 2?
Nej spelen krockar väldigt sällan, just därför det inte är ett problem.

Eftersom jag inte följer flera cappers inom samma sporter förutom fotboll/hockey/NBA så är det sällan det händer.

Du har rätt i ditt räkneexempel, men det är i mina ögon mer tillämpningsbart om detta scenario skulle uppstå flera gånger i veckan.

Har du ett spel per kvartal som krockar så tar jag hellre negativt surebet om jag anser att det förstnämnda spelet inte känns bra.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat