Kan säga att jag förra säsongen hade bäst resultat i just England. Som din filtrering visar har jag definitivt inte lyckats speciellt bra där denna säsong hittills. Skulle tro att det främst beror på två orsaker, bolagen har bättre koll denna säsong, och ligan har blivit mer oförutsägbar jämfört med förra säsongen (så gott som alla lag har bytt ut spelare, en del lag har bytt ut nästan hela laget), det är inte lika ofta som topplagen vinner med 20pts.
Spanien lirade jag en hel del förra säsongen också, ska inte säga att ligan är enkel, tycker bolagen har rätt bra koll, särskilt på de bättre lagen. Kan inte säga att jag har bättre koll i Spanien än i England, men då resultaten visar att jag har bättre resultat där så får resultaten tala för sig själv:-) Vanligen filtrerar jag nog ännu hårdare bland mina spel i Spanien än i England. Kan nog vara en orsak till resultaten. Kommer nog dock satsa lite hårdare på just Spanien, Italien och ev Grekland. Och bli hårdare i filtreringen bland spelen i England. Sen spelar jag en del i Danmark (vilket jag gjorde även förra säsongen), Sverige (nytt för denna säsong), Tyskland (nytt för denna säsong) och Schweiz (spelade där en del förra säsongen -dock en ganska limiterad marknad, tyvärr). Det kommer jag att fortsätta med ett ett tag till, men beroende på resultat får vi se om jag fortsätter med det i längden.
Kan även nämna att jag främst spelar AHCP, och vid enstaka tillfällen totals. Spelar även en del QT-spel, om jag hittar ngt jag verkligen gillar. Inte så ofta "raka" (ML), men det händer.
|