Visa ett inlägg
Gammal 2023-12-08, 00:53   #6
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2709
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tidiga Måndagstankar
Torsdagsdragen

V75 1) Jämt och klurigt stolopp.
5 Filippa B.J. Stall Tinter har stabil vinterform och Filippan är i bra författning. Står bra inne och gått som tåget hela året. Ok mest på sprint men fixar nog 2 varv oxå.
6 Carroty står lite hårt inne men det struntar nog Moroten i. Gått bra i tuffa gäng och fixar nog detta motstånd oxå.
7 Ninja Zon blev grovt störd senast när hon gick till anfall i spåren. Jag tror det var segern som rök för jag hade nämligen spikat Revanch på lördag
8 Olga Utca Stålmärren gör sin 27 start för året och har 126 totalt. Behöver kanske lite paus ? Vinnarskallen är nog lite sliten ? Men gör alltid sitt jobb.
9 Glorius Rain är oxå en tuff märr och Flemming gillar att svepa fältet sista 500 och är nog med på stregen.

V75 2) 1 Luca Barosso är nog hästen att slå i en ganska halvljummen Klass 2. Vidöppet bakom.
3 Rustico Urbergh hörs lite lurigt optimistisk på sin distansgynnade Rikstoto debutant.

V75 3) 10 Four Guys Dream såg helläcker ut senast på Jägers.
Ok bakspår och skor på fossingarna är lite oddshöjande men är min första häst.
3 Beartime vinner inte så ofta nuförtiden men gör sitt jobb i skymundan och Jepson är en smart driver. Se upp.

V75 4) 3 Need’em känns tidig på läget. Visst luktar det spets och slut lång väg ?
2 Soundtrack är tillbaka i sulkyn efter några Monté lopp. Svårbedömd men Ecce och Malmqvist är lite av ett Dreamteam Light. Läget går inte att klaga på.
Hashtaggen brukar jag bevaka men är seg från start och måste ha tur. Jag tror spets Örjan packar fältet och glider undan trots luriga OS spåren.
10 Global Delayed Tänkte stå över Unter hästen men stallsurret är ganska positivt. Farlig med pace på loppet vilket är ganska troligt.

V75 5) 7 Combat Fighter brukar vinna varannan gång. Ojämn rackare men Jepson upp är inte fel. Kolgjinis har bra läge och visst känns loppet garderingsvänligt.
6 Henrik Will Stallskrik XL. Står billigt inne på sina danskepengar. Måste bevakas

V75 6) Klurigt igen. Jag nämner två hästar med chansartade spår.
4 Kings Witch har varit struken och vi får lyssna på Uhrbergs vanligtvis välgrundade tankar i sin podd gällande formen. Gått bra tidigare i höst. Och Uhrberg är en grym spetskusk. Men spår 4 är som bekant spår 4 i volt. Psst dessutom Nuncio gener
8 Sangria Pellini är en grym Pellpac märr. Fixar Nimczyk volten är halva inne. En vinnartyp XL.
9 Jurista Spännade tränarbyte. Solvalla hästen debuterar på Åby. Erik upp. Intressant.

V75 7) 4 Versace Face har inte vunnit på ett tag men står bra inne och räds inte distansen. Kan vara chansspiken.
6 Even Steven ” dagens Varennare 1”. Distansgynnad rackare och Flemming har bra form på hästen. Gick en 13 tid på tre varv näst senast. Lär bli hårt betrodd.
7 Major Ass ” dagens Varennare 2” he,he. Svårbedömd rackare som var borta från tävlingsbanan i 1,5 år men kommit tillbaka i storstilad form i sina Tysklands starter. Ok vinstchansen är väl liten (4%) men har spring i benen och står bra inne på sina ”tyskepengar ”. Stänkarvarningen är utfärdad. Psst kommande Åby tränaren Ebbinge har stallform. Måste ju leta halmstrån
12 Gaylord Am Björn är avstängd och Stefan P får förtroendet. Lopp i kroppen efter paus. Sören Englunds blåvinnare. Jag ryggar, 14% i nuläget är bra spelvärde.

Heder till dig Loke för dina inlägg och tankar.

Jag har absolut klartecken från mina danska travkontakter på Even Steven
trots pjäxor.
Det har övertid varit klokt att lyssna de få gånger som klartecknet varit så ”loud and clear” från andra sidan sundet.
Ett vinnarspel blir det, tvivels utan, en feting tom om oddset visar sig vara spelbart.

Men vete katten om jag vågar spika trots att klartecknet är ristat i sten.
Pallar inte att Flemming har en tendens att helt oförklarligt ”Hibernaltrampar i kön” tills ledaren i stort sett är i mål, innan Isemanden vrider ut för anfall.
Har karln Parkinson? Någon form av kognitiv fördröjning? Så har tankarna gått
när Flemming sladdat i kön med en helt okörd häst och helt tappat momentum till
att utmana om guldpengen.

Hästen vinner, tvivels utan, men gör Flemming det????

På V75 systemet, letar jag troligtvis annan spik ivf i nuläge, men vinnarliret på Even Steven tummar jag inte på förutsatt att oddset inte sjunker genom golvet.
Hoppas kollektivet köper skominuset?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), Gasellen (+5), znipstern (+5)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat