Ämne: BaraTrav.se
Visa ett inlägg
Gammal 2023-12-23, 12:47   #59
baratrav
 
Reg.datum: jul 2018
Inlägg: 10
Sharp$: 274
Standard

Inte spela högvinst-rader som ger "för dåligt betalt"


Citat:
Ursprungligen postat av forbidden_closet Visa inlägg
Då kommer samma spörsmål som kring HPT. OBS: risk för upprepande semantik.

Kan man reducera efter ett teoretiskt värde som överstiger allarätts-potten totala värde?

Alltså, om potten för alla rätt är på 10 miljoner, kan jag reducera utefter ett teoretiskt, matematiskt värde på exempelvis 15 miljoner? Eller är det som med HPT att alla ospelade rader klumpas ihop och skrivs ut som ospelade värda 10 miljoner?

Oftast löser övrig reducering så att de enda ospelade högvinstrader jag har kvar är sådana som jag gärna sitter med, även om de teoretiskt borde ge mer än vad som finns att tillgå i potten. Men inte alltid, och då känns det osofistikerat att en rad som bara ligger några kronor över maxpotten klumpas ihop med en rad som borde ge 50% mer än potten.

Rent programmeringsmässigt borde det inte vara några problem att lösa iaf. Vad gäller HPT så skrivs ju till och med det teoretiska värdet ut under rättningsfliken när åtminstone en avdelning har rättats. Det kan t.ex stå "maxvinst: 254 000 000". Men under alla andra flikar som har med värdet att göra under själva reduceringen så står alla ensamvinnar-rader hopklumpade.

Jag vill helt enkelt ha kontroll på vad mina ospelade rader teoretiskt är värda.

Edit. Övertydligt extremexempel: http://www.bilddump.se/bilder/201909...5.226.222.jpeg

Jag vill ha möjligheten att sätta ”max 5 000 000” under radvärdesreducering med dessa förutsättningar.
Sedan maj 2023 finns nedanstående funktion på plats.

För avancerade spelare finns nu möjligheten att ta bort rader som man inte “får tillräckligt betalt för”. Funktionen “Min rader” i flik utdelning skapar ett villkor för minsta antal beräknade teoretiska antalet rader som behöver finnas kvar för en rad. Det beräknade teoretiska värdet beror på vilken omsättning som används varför simulerad omsättning ALLTID bör användas för denna funktion.
Exempel: Ange värdet “0,05” i rutan “Min Rader”.
För varje rad beräknas hur många rader som teoretiskt får alla rätt med den aktuella raden. Om det beräknade teoretiska värdet överstiger 0,05 så kommer raden att spelas, annars inte.
baratrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat