Visa ett inlägg
Gammal 2023-12-26, 10:14   #9
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18080
Standard

Annandagens Finaltrav.

Hemma igen efter några dagars härligt julfirande i Lund med barn och barnbarn i första hand. Obligatoriska Juldags promenaden i centrala Lund satt som en smäck i år igen. Klassisk historisk Lunda miljö, vimlar ju av gamla fina sevärdheter i varje gathörn. Perfekt med lite vila och trav idag.

V75 1) 2 Dear Friend var väl lite blek senast men Stålmormor taggar nog till med tätkänning direkt.
1 Filippa J har hysterisk form och Jorma siktar nog på spets och slut.
6 Decision Maker möter (för) tuffa ston men speedkulan kan få loppet kört i halsen med lite pace. Psst Nuncio gener.

V75 2) 3 Striking Eagle Westergaard tävlar på dispens trots att 2,5 års avstängning lurar i vassen. Mycket märklig hantering av förbunden. Varken hackat eller malet. Men hästen är bra för klassen och läget går knappast att klaga på. Chansspik i öppet lopp ?

V75 3) Som vanligt lite halv ljummen Gulddivision.
4 Phoenix Photo känns lite överspelad i min värld. 52% är för mycke.
11 Stoltheshow vann knappt men säkert senast men det var väl ingen knallform direkt !
3 Digital Dominance vi tar väl klyschan bättre än raden.
5 Beartime har lite svårt att sätta nosen först men är en tuff krigare.
9 Rome Pays Off har tufft läge men jag vädrar skräll i guld.

V75 4) 13 Olly Håleryd Upp till bevis för Långben. Solvalla final på G.
9 Jewilla Välstammade 4 åringen verkar trivas med vinterbalans.
3 Udine Celeber står lite hårt inne men kan nog överraska om favvisarna kommer på vingel.

V75 5) 2 Garth Vader verkar vara en stabil vinterhäst som tuggar på oavsett underlag och fotbeklädnad.

V75 6) Vidöppet är bara förnamnet. 1-2-3-4-8-9 känns tidiga i min värld.
Chansspiken kan vara 2 Game Of Butcher men lite ? hur han hanterar skor och ev brodd.

V75 7) 1 Xanthis Hilton Chansspik? Tja spår 1 är ju som bekant spår 1 men hästen går från alla positioner och med lite flyt så är han med på stregen.
Psst Nuncio gener !
Men Flemming kanske sitter på leken med 2 Glorius Det kan vankas spets och slut.
12 S.G.Mistral med smyg Örjan ? Det är ju ett garderingslopp på pappret men en chansspik rensar gott i kuponghögen och är behagligt för helgtomma spellädret.

Lycka till med besluten alla travtomtar.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat