Citat:
Ursprungligen postat av viking90
Sedan man börjar kunna reducera privata andelar så försvinner inte dessa system under "Mina Spel" --> "Påbörjade Kuponger"---> "Privata andelar"
De privata andelar som lämnas in som en kupong försvinner i samma sekund de lämnas in, men just nu har jag kvar en lapp där från V75 i lördags och V64 för en vecka sedan i andelar jag köpt av andra...
Nån som vet hur man får bort dessa?
|
Sry att jag har missat att svara på denna.
Att de ligger kvar beror på att det verkar vara det enda sättet att komma åt systemets reduceringssida för tillfället.
Dvs för att andelsköpare ska kunna komma åt rättningsfunktionen i efterhand.
Så för tillfället är det "by design". Eller rättare sagt en ordentligt kass workaround.
Då det ändå är så mycket som vinglar och slirar med den här lösningen för reducerade shared bets-andelar så är jag nästan inne på att det hade varit bättre att bara vänta med allt och göra exakt alla korrekt inkl filspel och genomtänkta och tydliga lösningar för rättning mm.
Det som de EGENTLIGEN borde ha gjort är att låta spelläggaren kunna skicka ut rättningslänk per email till alla som köpt in sig.
I den här workarounden ser avgjorda kuponger ut som "påbörjade". Hur någon kunde tycka att godtagbart som ens som nödlösning är ju inget annat än en jättegåta.
De har fått höra om detta och de har fått förslag på bättre lösningar och framförallt att göra lösningar som är anpassade för hyggligt kompententa lagkaptener istället för att försöka göra lösningar som sköter om sånt som bara nybörjare inte klarar.
Men det är väldigt mycket "kan själv" där lösningar skeppas ut utan att det är genomkollat av någon som är van andelsorganisatör.
Vi lär få leva med det här ett tag. Dock borde det inte vara omöjligt för dem att märka dessa "påbörjade" på något särskilt sätt och förklara mer på aktuell sida.