Visa ett inlägg
Gammal 2024-01-18, 16:55   #19
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18035
Standard

Torsdags Funderingar

Det spås - 20˚ i Snoddas metropolen på Lördag. Garanterat myggfritt är väl en positivt sak. Och -20 i lugna Norrlands skogarna känns väl behagligare än
- 5 och halv storm på Västkusten. På 70 talet jobbade jag på Ringhals bygget tillsammans med många tuffa vattenrallare från norra Sverige. Dessa var vana vid jobb i
- 25/30˚ och tyckte att vi sörlänningar var blöta som varnade för -5/10˚ och blåst. Men gissa vilka som frös mest och smyg in och värmde sig i byssjan stup i ett ?
Kanske ska hålla mig till trav

Bollnäs omgången känns lite som en blandad kompott i min värld. 4st lopp med ganska stora favoriter. 1st Nordislopp och 2st i min värld vidöppna ( Silver och Diamant) lopp. Dessutom är det kryddat med 3st volt start lopp. Men visst luktar det favoritomgång.

V75 1) 3 Global Caps 6 åringen har matchats försiktigt och står bra inne pengamässigt. Voltstarten känns väl som en utmaning för både häst och kusk.
Trots sina 12000 (snart) segrar och 70år har väl Jorma inte övertygat i voltstart.
7 Benchmark är lite av följehäst och sänder Uffe iväg från springen kan nog Nuncio filuren ge favoriten en match.
Övriga får nog jaga matlappar.

V75 2) 5 Grace Trot är väl hästen att slå

V75 3) 1 Barbro Kronos 4,5 mille på kontot och spår 1 är starka papper för startsnabba mångmiljonärskan. Härdad i tuffa gäng.
5 Aurelia Express är en tuff märr som kanske kan utmana om inte resan blir för tuff.
9 L.A.Boko kan få loppet kört i halsen vinnarhålet efter Barbro och lucka till slut.
Dessa tre borde väl räcka ?

V75 4) Nordislopp Brrrr.
5 Eld Tekno är min första häst. Men har dålig koll på hur han hanterar kluriga spår 5 i volt.
10 Stumne Fyr är väl en av Norges bästa Kallblod och kommer med 4 raka i sitt CV. Trevlig ägare,tränare och uppfödare. Kvittrar som en lärka när hästen vinner och gör fin reklam för sporten.
9 Wolt borde väl trivas bra med Wolt start. Ok har pausat men batterierna är nog laddade

V75 5) 2 Phoenix Photo är väl hästen att slå
Övriga 11 i loppet är spelade under 10% i nuläget

V75 6) Vidöppet sa Bull. Favoriten är spelad till 18% i nuläget.
Mina två måstestreck.
6 Happy Go Pepper Melko har bra hand Pepper hästarna och Jorma är inte blyg när han får komma till dukat bord. Ok var kanske lite sämre senast (hästen alltså) men det höjer oddset. Jorma har ju ett volt lopp i kroppen Och hästen verkar ganska travsäker.
10 Xerava C.D. Strömberg har bra ordning på sitt lilla stall (7-8 hästar)
Och Örjan upp är inte fel. Märren står perfekt inne i klassen.

V75 7) 5 Espesito är väl hästen att slå
Kommer osökt att tänka på hockey och när Espesito bröderna försökte skrämma skiten ur svenska tuffingarna i en träningsmatch på Salmings tid.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-01-18 klockan 22:42.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat