Visa ett inlägg
Gammal 2024-01-27, 12:23   #34
Gotland
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6255
Standard

Usch vad svårt det är med trav. Men ack så roligt.

Jag velar (som alltid) så här dags och sliter (som alltid) med spikvalen in i det sista.

Just nu är jag lite inne på att man kanske skulle kunna gå rakt ut på Örjan i andra. Lär köras offensivt och öppnar hyfsat så även om det inte luktar spets direkt så finns chansen att man får överta tidigt med 7 Kelly Smartface och då är segerchansen god.

7 Heartbeat Julie skulle kunna vara ett spikbud. Det som talar emot är att hästen hoppat i hälften av sina starter på Axevalla (4/8). Ni vet att jag tjatar om banans beskaffenhet hela tiden och så många galopper är inget bra tecken på en spik. Men det kanske blir spik där idag ändå!

1 Woodbank spikade jag senast på Mantorp men jag är lite inne på att man är rejält överspelad idag. Går klart bäst hemma på Mantorp och är ingen snabbstartare i volt. Förvisso stark och rejäl så jag schasar nog inte helt men rankar åtminstone ner.

Nästa stora velande är i sjätte. Sist (nyår) spikade jag 2 Judge D på allt och då bombade man till spets vilket var något jag verkligen inte räknat med och är det som satt griller i huvudet på mig nu. Öppnar man lika vasst denna gång blir man svårslagen MEN jag gillade loppet som 4 Black fire gjorde bakom. Tar Gustav spets får de andra det svårt!

Det kanske är så enkelt att man ska spika Ecce i avslutningen? Här spetsar väl 6 Combat Fighter och släpper till 2 Game Brodde som var USEL senast på Kalmar (sjuk?). Distansen passar 5 Bottnas Idol utmärkt och jag tror att man vinner detta oavsett positiion. Värst emot är nog kanske 11 Grappa Boy ändå.

Nåväl, långt kvar!

Lycka till med spelbesluten!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat