Dagens Åby Surr
Västkusten travmetropol bjuder på en mager V64 soppa. Tunna lopp, ganska dålig klass på deltagarna och låga start poäng. Men nu är det Februari och snart stiger väl klassen på deltagarna. Guldäggen plockas fram efter vintervila och vässas upp inför storloppen. Härligt.
V64 1)
4 Eireann är en sprattelgumma. Men jag tror det går åt rätt håll. Funkar bättre och bättre i travet. Nyblivne A tränaren Preben har stor rutin och är en duktigt hästkarl. Har nära 50 hästar i stallet och på väg att etablera sig som stabil Jägers tränare.
Walmann matchade märren stenhårt och det finns mycket spring i benen. 4% känns intressant men Robbans distansgynnade
Zonett är väl inte lätt att växla. Dock inte rumsren han heller men brukar gå felfritt i auto. Gynnad av strykning. En mindre i maten.
V64 2)
9 Victory H.H. känns lite distansgynnad. Men loppet är vidöppet.
V64 3)
1 Red Rock Booze och 2 Kaviaren känns som ett skapligt feglås.
Ok Kaviartuben har varit i kylskåpet länge och kanske behöver öppnas försiktigt.
V64 4)
5 Damore Mail Ganska läcker Italienska. Gick en 13 tid senast på ett bra sätt. Distansgynnad rackare.
8 Cash Forever Surt läge och har pausat. Men Dreamtemet har en intressant Djuse häst till rakning. Se upp. Den där Henriksen kan träna häst.
V64 5)
4 Marla Boko Här har vi en Flygande Holländska som står bra inne klassen. Mött betydligt tuffare hästar i Nederlandet.
V64 6)
5 Man U har pausat ett år på dagen ! Bara en sån sak. Ryktas om att Iprenmannen Waldmüller ska bli mer eller mindre privattränare åt Miljardären Mommert. Kan väl vara lämpligt att starta med en vinst i hästens ett års debut
10 Cash Bore Dagens Stänkare. Ok vinner nästan aldrig och troligtvis inte idag heller. Men jag försöker trösta mig med Klychan bättre än raden (igen) om det går åt skogen.