Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-23, 22:58   #18
Munchies

Munchiess avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 706

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Nää så fungerar det inte, det är bara på uttagna pengar du måste skatta väl?

Typ såhär:

10k in, bettar och torskar 3k, tar ut 7 och får skatt på 7. Det vill säga du får inte kvitta vinster mot förluster.

Annars är det ju mer vrickat än jag trodde.
EGENTLIGEN är det så att man ska skatta på varje vunnet spel, alltså varje vinstkupong, medan förlustkupongerna inte har något med saken att göra. När det kommer till poker ska man egentligen skatta för varje vunnen pot. Detta skulle göra det omöjligt för både bettare och pokerspelare att behålla positiv ROI. Hursomhelst har detta aldrig praktiserats och man tittar bara på uttag.

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Mm det är ju den svenska synen på det, har för mig att det inte funkar lika i andra länder.

Men det ska sägas att skatteverket aldrig använt den synen och när jag jobbade där i somras så sa mina medarbetare att de endast kollade på uttagen. Så sätter du in 10k tar ut 40k så har du skatt på 40k och inte alla de 500k du omsatt för att nå 40k. Surt att inte få räkna av de 10k du satt in givetvis men priset du får betala för lite bättre odds och limiteringar i utlandet. Om du nu väljer att betala skatten vill säga.
Fick du reda på om någon någonsin faktiskt frivilligt väljer att betala den här skatten?

För övrigt är det ju värt att påminna om att det är irrelevant var ett spelbolag har sin licens, I Sverige är det var verksamheten drivs från som räknas.
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat