Visa ett inlägg
Gammal 2024-02-11, 15:50   #1
viking90
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

Måndag 12/2 Färjestad V64 Jackpot


Längd: 1000 m
Bredd: 20,4 m (2140 m), 21,1 m (1640 m)
Upplopp: 177 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Lite extra i potten inför måndagskvällen, Färjestad är en bana jag sällan kommer rätt på. Men vi kanske har några Karlstadexperter här, skägget m.fl. som ger oss några bankers?

V64-1 2140 Auto
Här finns det några med riktigt låga startpoäng som inte kommer ha med seger att göra. Kan Jank Summerland hitta till ledningen, Jeppson är vass när bilen släpper och kan nog lugga norsken på ledningen. Ska bli spännande och se italienaren i Goop-debuten, härdad på Vincennes, men inte tävlat sen Sept-22. Nån av 2-3-8-9 vinner.

V64-2 2140 Auto
Det loppet känns lite öppnare, speciellt med kuskarna till start. Men klar första häst för mig är Establishent med Per Nilsson som är en av de vassaste kuskarna i loppet och även en häst som visat form på slutet. Min stora skräll är 12 Global Cutthecrap, vek ner sig i spets senast men jag tror hon trivs mycket bättre med rygglopp.

V64-3 1640 Auto
Kortlopp med kallblod luktar en hel del galopp när det laddas här va? Alm Andaman är naturligt snabb när bilen släpper och är given till låga 6%, fick ett helt fel lopp senast från bricka 12 med först i tredjespår hela sista varvet. Se upp!

V64-4 2140 Volt
Här ser det ut att bli en megalampa från 20m tillägg som dessutom kommer från en galopp senast, har därtill galopperat i tre av dennes sex senaste starter...Spika och hoppas hästen sätter hovarna rätt? Utan galopp ska det ta detta loppet. Vid gardering är Loaded Rashid tidigt som var ute mot tuffa hästar senast och gjorde det godkänt.

V64-5 2140 Auto
2 Marabou Bonanza vann tämligen bekvämt på Bjerke senast, en fastlåst i ryggen såg 11 Maggan Jade ut att ha en del krafter och skulle nog hotat vid fritt. Just nu står dessa hästar i 53% vs 1%...Hmm.

V64-6 1640 Auto
Vi rundar av kvällen med ett racerlopp där Mario Andretti där med borde ha god chans? Ni som fattar ni fattar. Cartesio som är hårt betrodd var en besvikelse senast, den gick visserligen i dödens med var sist över linjen. Gången innan fick den loppen som den ville och vann från spets. Mac Idzarda såg ut att vara på ett träningspass i dimman senast och hade mycket krafter kvar över linjen. Gjorde dessutom ett klart godkänt lopp i somras i tyska Derby Consolation och är ingen tokigt häst. Stor favorit blir Marcus Hultman från bricka 10 över kort distans?!?

Lycka till och bjud gärna på några klaringar så kanske man får ihop en lapp imorgon
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat