Visa ett inlägg
Gammal 2024-02-11, 22:45   #118
tvablaa

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7294
Standard

Bland de sämre exempel och argument jag sett faktiskt. Det är ju inte som att det finns en sanning. Du förefaller tycka att nuvarande system är bra, all respekt för det. Andra tycker annorlunda, all respekt för det också.

Själv vet jag inte vad jag tycker faktiskt, men lutar nog åt att det är bättre utan dessa ständiga jackpotar och att i fall som igår borde pengarna flyttats till sexorna. Tycker nog också att ATG borde sluta konfiskera vinstpengar på femmorna.

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Håller inte med alls. Reglerna är precis som de ska vara.
Det finns en 7-rättspott, en 6-rättspost och en 5-rättspost.
Är man inte tillräckligt skicklig för att sätta 7 rätt, då ska man heller inte ha del av pengarna som finns i 7-rättspotten. Är ni alldeles vänsterblivna?

Men ni kanske vill införa uppflyttningssystemet på fler områden? T.ex i skolan; om ingen i klassen är tillräckligt bra på svenska för att få A i betyg, ska man då låta de som bara presterat för ett B eller C dela på alla A?

Eller låta alla som "nästan" klarade uppkörningen få körkort om ingen i gruppen klarade det?

Eller om ingen restaurang klarar en livsmedelskontroll i en stad, ge godkänt till de som bara hade kackerlackor i en del av köket?

Har man inte 7 rätt, då ska man inte ha de pengar som ligger i 7-rättspotten. Punkt. Bad losers.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat