Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut
Vad gäller jackpotar som bara flyttas över så har det varit så under väldigt lång tid.
Och likförbannat så bara ökar omsättningen på ATG år efter år..
Man ser väl det bara som en ny chans att vinna "extra mycket" och jag erkänner mig absolut skyldig på den punkten!
Men jag håller fullständigt med dig vad gäller V64! Det måste dom göra något åt då det blir jackpot minst 3/5 dagar /v.
V75 och V86 är som det är..
|
På V64 är det dock lite annorlunda i och med möjligheten till V6. Då förloras inget alla de dagar det blir fyrarättsjackpot. Lirar man då bara V6 och när det är jackpot så alltid extra pengar att spela om. Sen är det såklart ingen jättegrej. Spelavdraget är fortfarande högt och om det ligger 1 mkr extra i sexrättspoolen så är det fortfarande att sätta singelprocentare på systemen som ger mer effekt än extrapengarna .
På V86 och V75 finns inte den möjligheten och vinstpengar konfiskeras alltid vid lätta omgångar som idag. Nästan lika mycket som det fanns extra att spela om. Då är det bara atg som tjänar på det .35 procents spelavdrag redan innan start på de ca 40 mkr extra som omsattes tack vare ”drömjackpoten”. Typ 14 mkr extra spelavdrag och därmed 14 mkr ytterligare som spelarkollektivet förlorade.