Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Alltså jag förstår traden, när det gäller statsen. Men det är en stor skillnad på någon som dokumenterat kan leverera och någon som har en hotstreak. För mig som tittar på¨utifrån så är det en hemsk trade från fuzzys, för om Jrue och Millsap kallnar av, så är han i stort sätt körd på dom positionerna. Jag säger inte att det är ett dåligt byte just i denna sekund, men rent överlag är det just det. Jag menar det finns väl ett skäl till att du tar på dig en "sämre" spelare, eller hur?
|
Wades AST är karriär sämsta och med Bosh och LBJ som kräver mycket boll är det inte säkert att han återfår sin elite-status. För det som gjorde Wade så bra var att han gav PG-liknande AST samtidigt som han gav nästan 2 STL och block per match.
Han är ändå karriär 77% FT skytt som tar 9-10 FTs per match, så det skadar den kategorin. Iom LBJ och Bosh så har hans skott/match gått ner från 20 och 22 åren innan till 15.6, AST karriär avg 6.6, i år 3.6, ppg och stls också nere. Dessutom har han aldrig spelat alla matcher i en säsong, så hans värde är den lägsta som kan bli just nu.
Vlad har svårt med produktion, skador som stör, jag antar att han tänkte igenom denna och insåg att det är bättre med säkrare stats.
Millsap har snittat 53% FG i karriären (nu 56%), men haft problem att sitta bakom Boozer. Förra året snittade han 11.6ppg, 6.8rbds, 1.6ast, 1.2blk på bara 27.5 min. I år spelar han 37min per match, så det finns en väldigt bra grund att hans produktion håller i sig, speciellt med tanke på att han spelar med DWill. I sina tidigare 4 säsonger har han missat 6 matcher en säsong, andra spelade han för fullt.
Jrue är 1st round pick vars coach säger att han kan bli topp 5-10 PG i år. För månaden har han snittat 8.4 ast, 1.5 stl och 15 ppg (topp 10 PG) och kan bli bättre.
Skälet till att jag går efter Wade är att jag har ett bra lag som kan ta denna dipp i produktion, men om du tittar på laget så har jag 5-6 frågetecken som kan ställa till det för mig.
Citat:
S. Jackson .459 FG .929 FT (3.2 FTA) 19.6 PTS 2.9 3pts 4.4 RBD 4.3 AST 1.3 STL 0.4 BLK 3.3 TO
Dee Wade .453 FG .716 FT (8.9 FTA) 21.4 PTS 0.8 3pts 5.6 RBD 3.6 AST 1.3 STL 1.1 BLK 3.3 TO
Eric Gordon .453 FG .776 FT (8.9 FTA) 23.6 PTS 1.0 3pts 3.2 RBD 4.5 AST 1.0 STL 0.6 BLK 3.0 TO
|