Visa ett inlägg
Gammal 2024-03-24, 16:23   #1
Efterhandaren
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 764
Sharp$: 13129
Standard

Måndag 25/3 - Halmstad - V64 mm


Lite Halmstads Surr så här Dan före Dan. Ganska lågklassigt måndags trav men man ska väl inte gnälla. Det kostar mer än det smakar att driva travstall och äga travhäst på gräsrots nivå nuförtiden. Prispengarna har inte höjts nämnvärt i vardagstravet senaste 20-30 åren.

V64 1) Låg klass på både kuskar och hästar gör loppet grymt öppet.
3 Kom Khaleesi Märren har aldrig vunnit men läget är bra och Cordeau är en ganska rutinerad driver. Chansstreck.
5 Autumn Shine L.A. Jonas M upp på Unter hästen är intressant. Hårt betrodd.
6 Jasper Lee Hästen är redo för sin första vinst men frågan är om kusken är det ? Förlåt Ida. Visst har du vunnit ett och annat lopp.

V64 2) 4 Tui Southwind Finns väl inte mycke som talar för vinst men av någon anledning gillar jag hästen. Och även Håkan K. Psst står dessutom perfekt inne i klassen.

V64 3) 4 Faetter Filur står hårt inne och har många ägg i sin danska startkorg. Men visat fina takter i årets starter. Dock i enkelt motstånd. Fiore är en offensiv driver. Visst är det lite Filur varning
9 Alessio Ecce pojken har byngligt läge men har ju 2,5 varv på sig att hitta slagläge. Sitter nog bakom bästa hästen och är med på stregen.

V64 4) 2 Fönix Vang Jag tror Rosleff sitter på leken. Känner hästen väl och vunnit massor med lopp tillsammans. Psst gissa vem som är far ? Till hästen alltså

V64 5) 3 Västerbostreetview Här snackar vi bättre än raden. Hanna känns änna bortglömd till 5% Men lär väl stiga under morgondagen.
Lite chansspiks varning i min värld.

V64 6) 5 Zebulon Ok årsdebut är årsdebut men formstall är formstall och Maria har nog ställt iordning (igen) Toppfin travare. Gissa vem som är morfar

Måndags Surr

V64 1) Det surras lite lätt ang. 8 S.G’S Fortunate inför dagens lopp. Tidig trots spåret om man gaddar favoriten.

V64 2) 3 Flamenco Girl är väl måstestrecket.

V64 4) Hm frågan är vem som vet bäst. Nästan alla tipsters är övertygade om att 1 Bold Request är chanslös på att ta piken.
Tränaren Törnqvist säger så här : 1 Bold Request (V64-4) är mycket startsnabb, så jag är nöjd med utgångsläget. tränaren borde väl veta bäst ? Hm jag är kluven. Men jag tror Fönix vinner oavsett spetshäst i första skedet.

V64 5) 9 Yuvaraj måste nog bevakas trots årsdebut. Far och son Johansson är lyriska. Och visst står hästen bra inne.
Psst Hannas filur är uppe i 10% nu. Slutar nog på 15 ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-03-25 klockan 14:08. Anledning: Måndags Surr
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat