Visa ett inlägg
Gammal 2024-03-26, 15:46   #1
Efterhandaren
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 754
Sharp$: 13099
Standard

Fredag 29/3 - Färjestad - V75 mm


Påsken inleds som vanligt med Fredags trav på Färjestad och klassikern Carl Philips Jubileumspokal. Årets första klassiska årgångslopp men lockar endast 7 deltagare. 300 lax är väl inte tillräckligt intressant ?

V75 1) Ganska öppet Stayer lopp i min värld.
3 Dajanov blir hårt betrodd men känns lite överspelad på kusk, läge och barfota balans. Ok har ju trots allt distans anpassade Orlando Vici gener.
5 Börtas Ankare är en distansgynnad filur som är med på stregen om Saga och Börtas håller sig till trav.
Mina stänkare (om lädret pallar) är :
9 Kosgi Ivarsson sätter upp Örjan på kuskbocken. Duglig hemmahäst.
12 Lucifer Boko Har mycket spring i benen och är skrällduglig. Härdad i tuffa gäng.
14 Midnight Special Se ovan. Är nog vassast på 40 volten.
15 Starbec’s A.TO Z. Barfota gynnad filur. Psst Mika har vunnit med hästen förut. Flera ggr.

V75 2) 4 Daiquiri Grif Årsdebut? Hm vi tar väl klyschan bättre än raden.
14 Golden Cresent har många att runda men är jämn och säker. Snart kommer vinsten. Lite nästagångare i min bok.

V75 3) 3 Mellby Korall Rutinerad märr med fina prestationer i sitt CV. Typ 4 a i Drottning Pokalen och 3 a i Stoderbyt. Ok årsdebut är naturligtvis ett ?
4 Decision Maker Nuncio märren har gått som tåget i vinter och lunkat in en mille på några månader. Är naturligtvis svårslagen här oxå.

V75 4) Nordisloppet vimlar av norrbaggar om åker över gränsen och fixar lite svenskepengar. Jag chansar med 3 Jerven Junior . Men som vanligt noll koll på nordisarna (oxå)

V75 5) Klurigt lopp är bara förnamnet. Två måstestreck.
6 Trotting Mon Hästen har toppform och är nog med på stregen med lite flyt.
10 Mega Occanges Såg fin ut i årsdebuten senast och Mommert hästen kommer nog att fylla på ägarens stinna plånbok framgent. Psst Håkan K har bra form på stallet.

V75 6) 4 Diamond Trotter Jag tror Gocciadoro har vinnaren i 7 hästarsloppet. Distansen passar både häst och kusk. Gulingen är ju dessutom titelförsvarare. Psst Diamanten har Varenne gener bara en sån sak
Ok staketbyggaren A Fair Day är väl inte lätt att växla men det blir ett härligt tvåhästarslopp.

V75 7) Lurigt garderingslopp lopp igen. Två fiduser.
2 Optimum Relight Orutinerad filur men visat fina takter i sina få starter och Sedström är en tuff driver. Smack.
12 Dats Tore såg fin ut i årsdebuten och borde duga bra i detta gäng om inte läget spökar alltför mycket. Men Jepson har ju kört ett och annat travlopp.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat