Våren fick ett bakslag. +2-3° och det spås regn och kanske snö mot kvällen på Västkusten. Brrr. Men gröten är på plats och vi startar upp dagen med lite Jägers Surr i goa fåtöljen.
V64 1) Flemming tar en tur från norra Jylland till Skåneland med ett gäng hästar. Icemannen brukar ha hästarna iordning när han besöker Nabolandet.
7 Even Steven är en topptravare som står perfekt inne i klassen. Ok årsdebut är väl lite oddshöjande men med lite tempo sänker Steven många på upploppet kan mycket väl vara först på stregen.
Psst dessutom Varennare
V64 2)
3 Cooper T.M. Bästa hästen. Bästa kusken. Bra läge. Smack.
V64 3) 3 Blackhawk är hårt betrodd och visst är hästen bra när han travar. Men sprallig Ready Cashare och Stall Kolgjini är ingen bra komb. Ok hästen är 5 år nu och kanske lite stabilare men galopprisken är överhängande för favoriten i min värld. Ska trots allt trava 2,5 varv.
7 Azzurro får mitt förtroende. Inte som bäst senast men har hög grundkapacitet och bra gener.
V64 4) Vidöppet sprinterlopp.
1-2-3 bör nog bevakas. Draget är
9 Faetter Filur som kan få loppet kört i halsen med lite överpace. Hästen är en rejäl och rutinerad travare som går hela vägen. 16% är perfekt.
V64 5)
3 Devs Donator har läget och Lillgustav har startat 2024 på ett bra sätt både som tränare och kusk. Gått bra i enkla gäng. Kanske lite tuffare emot här.
10 Almas Caviar är en rutinerad märr som alltid gör sitt jobb. Ok lite svårbedömd form men 4% är rena fyndet i min värld. Lär väl stiga framåt kvällen. Perfekt Flemmingläge.
V64 6) Ihåligt startfält. Men det kanske lurar en stänkare i vassen om banan blir lite påverkad av skitvädret. Men det ser ut som ett tvåhästars lopp.
1 Aramis Face är inte att lite på men funkar travet och skallen är det en vass sprinter.
4 Herbie Peak var grym senast och gick en 12 tid. Lövgren brukar trivas bra på hemmabanan och visst kan det bli en repris. Men 42% känns lite magstarkt.