Trav är svårt. Alltid svårt. Så även idag.
Allt handlar om att läsa på MEN det viktigaste av allt är att komma "rätt" på det i sitt bygge.
Idag finns det tre stora favoriter att gå på/fälla. Jag är inne på att ge alla tre chansen att förlora... Det lutar istället åt spik i avdelning 4 där jag tror att Readly Express-avkomman
2 Kaiser Mearas får överta tät efter en stund och sedan kommer de aldrig ikapp ekipaget! Det skulle ge mig möjligheten att ta med båda de roliga balansändringarna i sista (3/7) samt få med många streck i öppna avd fem (treåriga ston).
Jag tror även att det kan behövas ett gäng i tredje där det riskerar att bli körning om spets och med flera fina hästar till ruskigt låg procent bara måste jag gardera här.
I första velar jag över vem som ska ta fjärde strecket.
8 Garland Greene får Erik upp nu och kanske kan sätta fötterna rätt och blir då spännande. Men spåret drar ner. Utöver galopprisken. Dahlborgs
5 Cordouan får testa biken för första gången och går sin tredje start som valack och jag tycker mig se en förbättring efter kastreringen. Blir nog den som fjärde och sista streck där.
Jag kommer bli tvungen att gå kort i andra men hoppas kunna hitta vinnaren på tre streck här idag (2,6,7).
Nåväl, långt kvar!